Google Pingwin

Algorytm Google Pingwin został wprowadzony po raz pierwszy w kwietniu 2012 roku. Podstawowym zadaniem algorytmu Google Pingwin jest eliminacja z wyników wyszukiwania spamu. Działanie algorytmu Google Pingwin uderzyło głównie w Farmy Linków i Systemy Wymiany Linków (SWL). Dodatkowo Pingwin doprowadził do zmarginalizowania wartości otwartych katalogów stron jako źródeł linkowania SEO.

Działanie algorytmu Google Pingwin uderzyło nie tylko w same źródła spamu jak SWL ale i w strony pozyskujące z nich linki. Efektem tego było nałożenie dużej ilości filtrów algorytmicznych na strony korzystające z taniego pozycjonowania w oparciu to te metody i konieczności tworzenia nowych zapleczy i systemów przez firmy dążące do pozycjonowania tą metodą. Algorytm Google Pingwin w połączeniu z Google Panda odpowiadającym za promowanie wysokiej jakości treści uważane są za podstawę wyników wyszukiwania Google jakie otrzymujemy do chwili obecnej.

We wrześniu 2016 roku światło dzienne ujrzała ostatnia aktualizacja algorytmu, Pingwin 4.0. W odróżnieniu od poprzednich aktualizacji Google Pingwin 4.0 działa w czasie rzeczywistym analizując źródła linkowania. Odnajdując linkujące strony spamowe Pingwin 4.0 nakłada na nie filtr bez informowania lub karania strony linkowanej. Za podstawę wiedzy algorytmu o niskiej jakości stronach uważa się narzędzie Disavow, do którego zgłaszać można było linki, których usunięcia oczekiwaliśmy od Google.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Nieprawidłowy email

    Nieprawidłowy numer telefonu




    Musisz wyrazić zgodę

    Chronimy Twoją prywatność i dane.