Google Opos (Possum)

Google Opos to nieoficjalna nazwa nadana przez branżę SEO algorytmowi, którego działanie zauważono w sierpniu 2016 roku. Google Opos podobnie jak Google Gołąb wpłyną znacząco na wyszukiwania lokalne. Wraz z rozwojem modelu geolokalizacji firm Google rozpoczęło pobieranie lokalizacji biznesu na podstawie adresu oraz kodu pocztowego. Użytkownicy wyszukiwarki zauważyli, że wraz z rozwojem geolokalizacji i pogłębianiem bazy danych Google trudniejsze stawało się skorzystanie z usług firm z tego samego miasta ale innej strefy kodu pocztowego. W Polsce problem ten nie był tak wyraźnie zauważalny, jak na przykład w Stanach Zjednoczonych, gdzie w niektórych przypadkach kody pocztowe obejmowało zaledwie kilka ulic. Amerykańscy specjaliści SEO jako przykład tego problemu przedstawiali San Francisco, gdzie skorzystanie z usług niektórych firm stawało się niemal niemożliwe.

Aby przeciwdziałać Geolokalizacji właściciele stron podawali na nich często fałszywe adresy w innych lokalizacjach miasta lub zakładali wirtualne biura, pod którymi rejestrowali wizytówki z Map Google. To ostatnie działanie zostało zakazane właśnie w 2016 roku.

Wprowadzenie algorytmu Google Opos spowodowało rozszerzenie obszaru wyświetlania wizytówek Google Moja Firma, Map Google oraz stron lokalnych o sąsiednie strefy kodów pocztowych, co miało dodatkowo duże znaczenie dla firm mających swoją siedzibę poza granicami miast, w których świadczyli usługi.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Nieprawidłowy email

    Nieprawidłowy numer telefonu




    Musisz wyrazić zgodę

    Chronimy Twoją prywatność i dane.