(03.06.2019) Aktualizacja Głównego Algorytmu Wyszukiwania Google.

Google potwierdziło aktualizację swojego głównego algorytmu. Do zmiany ma dojść w poniedziałek 3 czerwca. Zmiany w głównym algorytmie wyszukiwania, tak zwanym Core, wpływają na to, w jaki sposób strony listowane są w wynikach wyszukiwania Google. Zazwyczaj zmiany Core algorytmu prowadzą do mocnych zawirowań w wynikach wyszukiwania. Tak było podczas Medical Update oraz w czasie marcowej zmiany algorytmu, kiedy przez kilka tygodni towarzyszył nam Roller Coaster wyników w SERP.

Treść ogłoszenia Google

W niedzielę (wczesny poranek czasu polskiego) Google napisało na swoim Twitterze:

„Jutro opublikujemy aktualizację głównego algorytmu wyszukiwania, podobnie jak dzieje się to kilka razy do roku. Nazywa się on June 2019 Core Update. Nasza sugestia odnośnie postępowania pozostaje niezmieniona.”

Poprzednie aktualizacje algorytmu Google

Aktualizacja głównego algorytmu Google nie jest czymś nowym. Są one wprowadzane co kilka miesięcy. Ostatnia potwierdzona aktualizacja miała miejsce w Marcu 2019 roku. Wcześniejsza z 2018 roku zatrzęsła całą branżą YMYL w światowym internecie.

Danny Sullivan, osoba pośrednicząca z ramienia Google w kontakcie pomiędzy firmą a internautami wyjaśnił, że w aktualnej zmianie nie ma nic „wielkiego” w porównaniu do poprzednich. Google postanowiło ją ogłosić z wyprzedzeniem w ramach wprowadzania polityki proaktywności wobec właścicieli stron oraz specjalistów SEO. Sulivan stwierdził, że Google nie chciałoby zostawiać ludzi w sytuacji, kiedy „będą drapać się po głowach po fakcie”

Kiedy rozpocznie się aktualizacja algorytmu?

Aktualizacja zacznie być wprowadzana w poniedziałek 3 czerwca. Dokładna godzina wprowadzenia nie jest znana, ale Google ma opublikować informację na twitterze, kiedy to nastąpi. Należy również pamiętać, że rozprzestrzenienie się aktualizacji na wszystkie zapytania może zająć od kilku godzin do kilku dni, więc zmiany w wynikach wyszukiwania możemy obserwować nawet do końca tygodnia.

Google wydało zalecenia odnośnie postępowania przy aktualizacjach głównego algorytmu.

„Każdego dnia Google wprowadza zazwyczaj jedną lub więcej aktualizacji mających na celu poprawę jakości wyników. Część z nich skierowana jest na konkretne aspekty stron. Niektóre są zmianami ogólnymi wpływającymi na całokształt postrzegania stron. Zmiany jądra naszego algorytmu wydawane są kilka razy do roku.

Podobnie jak w przypadku każdej aktualizacji część stron może wzrosnąć lub spaść w wynikach wyszukiwania. Strony, których wyniki spadną nie są złe i nie zostały w żaden sposób ukarane. Nasz algorytm po prostu skupił się po aktualizacji na stronach, które dotychczas były niedowartościowane.

Nie ma sposobu „naprawy” dla stron, które spadły w wynikach innej niż skupienie się na budowie wartościowej treści na stronie. Z biegiem czasu może się zdarzyć, że wasze treści podniosą wyniki strony.”

Będziemy na bieżąco informować was, o zmianach w SERP po wypuszczeniu aktualizacji.

Udostępnij:

Norbert Wyszyński