Konkursy SEO są bezużyteczne i powinny być ignorowane – Powiedział John Mueller

John Mueller wypowiedział się w środę na temat konkursów SEO ostrzegając, że są one stratą czasu i szkoda na nie zachodu.

John Mueller znany jest z częstych dyskusji, jakie prowadzi z użytkownikami Twittera za pomocą swojego oficjalnego konta. Tym jednak razem wypowiedział się nie pytany przez nikogo. Można jednak przypuszczać, że wypowiedź jest reakcją Google na konkurs ogłoszony w ostatnich dniach przez platformę Wix.

Konkursy SEO są całkiem bezużyteczne.
Konkursy SEO nigdy nie odzwierciedlają rzeczywistych umiejętności, generują mnóstwo spamu, który negatywnie wpływa na cały ekosystem wyszukiwarki, są wielką stratą czasu i wysiłku. Inteligentne podejście do konkursów SEO polega na ich ignorowaniu ”.

John Mueller

Mueller nie odniósł się bezpośrednio do żadnego z konkursów SEO, ale jest całkiem jasne, że chodziło mu o konkurs „Lover vs. Haters” prowadzony przez Wix.

Wix zachęca agencje SEO do rejestracji i walki o osiągnięcie najwyższych pozycji na frazę „Wix SEO”. Zwycięska agencja ma zgarnąć 25 tysięcy dolarów.

Przed laty Wix zorganizował już podobny konkurs SEO, aby zademonstrować przewagę swojego CMS nad innymi dostępnymi na rynku platformami. Wtedy uczestnicy walczyli o frażę „SEO Hero”

Tamten konkurs wywołał wiele kontrowersji w środowisku SEO i podobnie jest i tym razem. Wydaje się, że konkursy SEO jeszcze przez długi czas nie przejdą do historii. Mueller stara się jednak studzić emocje i zniechęcać do udziału w konkursach.

Jeśli myślisz o uruchomieniu lub wzięciu udziału w jednym z nich, pomyśl raczej o ulepszeniu swoich usług, czyniąc witryny, na których pracujesz, silniejszymi i lepszymi na dłuższą metę, zamiast próbować grać w bezużyteczne, krótkoterminowe gry”

John Mueller

Ze swej natury konkursy SEO zachęcają do celowego manipulowania rankingami wyszukiwania, co jest niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Ciekawe, że Mueller nie wspomniał o tym mówiąc o konkursach SEO.

Możliwe jest, że Google poczeka, które agencje wezmą udział w konkursie, by następnie „zabrać się za nie” i maksymalnie utrudnić życie lub nawet odebrać status partnera Google, o ile taki będą posiadać.

Udostępnij:

Karol Michałowski