Podstawy marketingu B2B na Linkedin – 4 przydatne porady

Czy wiedziałeś, że LinkedIn jest starszy od Facebooka? Daty ich założenia to odpowiednio 2002 i 2004 rok. Choć może ten pierwszy nie zyskał aż tylu użytkowników co dzieło Zuckerberga, to jednak przez ten czas cieszył się stabilnym wzrostem. W ciągu tych lat doskonale sprawdzał się jako narzędzie do szukania pracy, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz promowania firm.

Czy chciałbyś wykorzystać tę platformę do zdobywania klientów biznesowych? W tym artykule dowiesz się zatem, co powinieneś wiedzieć o podstawach marketingu na LinkedIn.

Reklama na LinkedIn – dlaczego jest tak skuteczna?

W przeciwieństwie do Facebooka, Twittera, czy YouTube’a, użytkownicy LinkedIna mają jednoznaczne oczekiwania – są tam, gdyż chcą „robić biznes”. Sama struktura platformy także to ułatwia – możemy na niej zakładać strony firmowe, grupy tematyczne, wystawiać rekomendacje, potwierdzać cudze umiejętności i wiele więcej.

Nie dziwi zatem, że jak podaje Content Marketing Institute, 94% marketerów B2B uznało LinkedIn za ulubiony kanał, jeśli chodzi o social media marketing:

Oczywiście rezultaty z marketingu na LinkedIn nie pojawią się same. Zapoznaj się dlatego z 4 wskazówkami, które pomogą Ci pod tym względem:

1. Przede wszystkim uzupełnij swój profil firmowy

Jak podaje sam LinkedIn, wypełnione profile firmowe generują 30% tygodniowych wyświetleń więcej niż te, które pozostają niekompletne. Nie zapomnij zatem podać w zakładce „O nas” wszystkich potrzebnych informacji, dzięki którym przyciągniesz potencjalnych klientów. Jednocześnie przyłóż się do tego zadania, gdyż jakość takiego opisu może w dużym stopniu wpływać na to, jak przedsiębiorstwo będzie odbierane. Podaj zatem adres swojej strony firmowej, lokalizację, branżę, liczbę pracowników itp. Pamiętaj też, żeby w informacjach ogólnych przedstawić to, w czym się specjalizujesz oraz jaką wartość przynosisz klientom.

2. Bądź cierpliwy i skoncentruj swoje wysiłki

Pamiętaj, że LinkedIn to nie miejsce na twardą reklamę. Korzystaj z niego jako narzędzia do budowania wizerunku firmy oraz nawiązywania branżowych kontaktów, które prawdopodobnie dopiero po czasie zaowocują możliwością współpracy. Nie zniechęcaj się zatem, jeśli początkowo nie będziesz widział rezultatów.

Ważne jest dlatego, abyś jak najwcześniej zawęził swoje działania. Zidentyfikuj branże, do których chcesz trafić, określ nazwy stanowisk osób decyzyjnych i to, jakie treści mogą ich zainteresować. A jeśli mowa o treściach, to:

3. Publikuj jakościowy content

Jednym z najlepszych sposobów na reklamę na LinkedIn jest regularne publikowanie jakościowych treści. Liczni użytkownicy tej platformy regularnie przeglądają swoje newsfeedy, szukając materiałów, które pomogą im rozwiązywać problemy, z jakimi zmagają się w swoich firmach. Wielu chce też być po prostu na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami branżowymi. Zamieszczony przez Ciebie content pojawi się nie tylko na stronie firmowej, ale i będzie widoczny dla wszystkich osób, które śledzą profil Twojej firmy lub jej pracowników.

Jeśli trafiłeś na wpis, news czy badanie z innego serwisu, a uznasz, że da on wartość Twoim odbiorcom, możesz go także udostępnić. Nawet jeśli taka treść nie pochodzi bezpośrednio od Ciebie, to udostępniając ją, pokazujesz, że jesteś na bieżąco z tym, co się dzieje w branży. Takie dzielenie się cudzym contentem to także sposób na nawiązanie relacji z ich autorami.

Wracając do tworzenia własnych treści – nie da się publikować artykułów bezpośrednio na LinkedIn, wykorzystując do tego stronę firmową. Artykuły takie mogą za to zamieszczać na swoich osobistych profilach kluczowi pracownicy Twojej firmy, którzy są odpowiedzialni za tworzenie wizerunku przedsiębiorstwa i nawiązywanie nowych kontaktów. Jeśli uda im się dzięki temu zdobyć zasięgi w sieci LinkedIna, Twój biznes na pewno na tym skorzysta.

4. Zachęcaj swoich pracowników do aktywności na LinkedIn

Skoro już wspomnieliśmy o roli pracowników w marketingu na LinkedIn, to przyjrzyjmy się tej kwestii bliżej. LinkedIn podaje, że liczba kontaktów pierwszego poziomu przeciętnego pracownika jest 10 razy większa niż grupa followersów profilu samej firmy.

Jak zatem widać, zatrudniani przez Ciebie ludzie mogą bardzo pomóc w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa na LinkedIn. Zachęć ich dlatego, aby założyli konta na platformie i dokładnie zaznaczyli, jakie stanowisko zajmują w firmie. Jeśli dodatkowo sami zaczną budować swoje sieci kontaktów oraz będą udostępniać treści publikowane przez swoich współpracowników, jak i te zamieszczane na stronie firmowej, Twój marketing na LinkedIn nabierze prawdziwego rozpędu.

Marketing na LinkedIn – koniecznie z niego korzystaj

W czasach, gdy w skład mediów społecznościowych wchodzi coraz więcej zróżnicowanych platform, LinkedIn dalej jest najlepszym miejscem dla przedsiębiorców chcących dotrzeć do klientów biznesowych. Pamiętaj zatem, aby odpowiednio korzystać z tej platformy poprzez tworzenie eksperckiego wizerunku swojej firmy. Dzięki temu z czasem klienci sami zaczną do Ciebie przychodzić.

Udostępnij:

Roksana Dębowiak