Optymalizacja kampanii Google Ads: Jak zwiększyliśmy konwersję o 2650%

1

Klient

Firma usługowa z branży budowlanej działająca na terenie całego kraju zgłosiła się do DNS Group w celu znalezienia nowych kanałów sprzedaży, które pomogłyby w połączeniu z Klientami docelowymi.

Przed nawiązaniem współpracy z Naszą agencją, firma samodzielne prowadziła działania mające na celu budowę ruchu organicznego oraz ruchu płatnego w wyszukiwarce Google.

2

Założenia kampanii

Klient oczekiwał pozyskania nowych klientów wraz z położeniem nacisku na wybrane regiony o historycznie największym potencjale handlowym dla Klienta. 

Klient nie dysponował sprecyzowanym budżetem jak i oczekiwaniami odnośnie docelowego ROI z kampanii. Elementy te miałby być dynamicznie dostosowane zależnie od aktualnie osiąganych wyników oraz możliwości przerobowych Klienta.

3

Analiza wstępna

Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu aktywnej kampanii Google Ads, do której Klient był negatywnie nastawiony ze względu na brak efektów sprzedażowych.

Audyt wykazał niedopracowanie w zakresie:

  • optymalizacji dotychczasowej kampanii,
  • braku nadzoru nad przydzielaniem dziennego budżetu reklamowego,
  • ustaleniu maksymalnych stawek za kliknięcie dla fraz i reklam,
  • braku dopasowania terytorialnego reklamy,
  • ustawieniu na koncie automatycznego dobierania słów kluczowych na podstawie zawartości strony internetowej,

Dalsza analiza otoczenia rynkowego wykazała, że na terenie, na który targetowane były reklamy, funkcjonowała większa ilość firm z błędnie ustawionymi parametrami kampanii. Powodowało to windowanie kwot za wyświetlenie reklamy na pierwszej pozycji oraz kwot za kliknięcie do poziomów zbliżonych do pełnego budżetu dziennego. 

4

Realizacja kampanii

Realizacja działań w zakresie reklamy sponsorowanej dla Klienta, została rozpoczęta od wyłączenia w trybie natychmiastowym aktywnej kampanii Google Ads. Kontynuowanie jej funkcjonowania w okresie przygotowania nowej kampanii przez DNS Group w ocenie zespołu przyniosłoby dla Klienta więcej szkód finansowych niż korzyści. 

Kampania dla Klienta prowadzona jest w oparciu o reklamy tekstowe oraz remarketing. Ze względu na typologię odbiorców reklamy oraz oferowanych usług świadomie zrezygnowaliśmy z reklam graficznych oraz kampanii typu Performance Max.

Próba konstrukcji reklamy wizualnej w oparciu o usługę Klienta, mogłaby wyrządzić szkody wizerunkowe, nie przekładając się na rekompensujący wzrost sprzedaży. 

Kampanię w zakresie geograficznym rozpoczęliśmy od preferowanych przez Klienta regionów, systematycznie rozszerzając ją do terenu całego kraju.

5

Efekty kampanii

Dzięki świadomemu ograniczeniu dziennych wydatków na kampanię do poziomu kilkukrotnie niższego niż zalecany przez Google, udało się osiągnąć drastyczny wzrost jej rentowności. Przy umiarkowanym wzroście ponoszonych przez Klienta kosztów.

Przy wzroście wydatków ponoszonych na kampanię o 99%, zwiększyliśmy liczbę konwersji o ponad 2600% oraz ich wartość o blisko 1900%.

Brak dostosowania stawek do zaleceń Google, skutkuje cyklicznym obniżaniem przez Google poziomu optymalizacji kampanii. Jednocześnie umożliwiło to obniżenie kosztu konwersji z 975 zł do zaledwie 70zł. 

Osiągany wynik nie wyczerpuje mocy przerobowych Klienta i pozwala na kontrolowane podnoszenie wydatków w celu dalszego zwiększania liczby konwersji. 

6

Podsumowanie

Przedstawiony przypadek Klienta pokazuje, że stosowanie się do zaleceń Google w zakresie typu kampanii Google Ads oraz metody jej optymalizacji nie zawsze musi być korzystne finansowo dla firm powierzających prowadzenie reklam pracownikom Google. 

Podjęcie ryzyka i świadome niestosowanie się do zaleceń Google w oparciu o wiedzę i doświadczenie, pozwoliło nam na przywrócenie u Klienta zaufania do płatnych form reklamy w wynikach wyszukiwania oraz pozytywnej zmiany w budżecie firmy.

Chcesz osiągnąć takie wyniki?

Blog

Marketingowe wskazówki na każdą okazję

Zanurz się w świecie marketingu i odkryj nowe sposoby na promocję Twojego biznesu.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Nieprawidłowy email

    Nieprawidłowy numer telefonu




    Musisz wyrazić zgodę

    Chronimy Twoją prywatność i dane.