1
Klient zgłosił się do agencji posiadając stronę internetową wykonaną w technologii WordPress z wykorzystaniem Page Buildera Divi. Strona internetowa pomimo prowadzonych regularnych działań z zakresu SEO, nie generowała spodziewanej widoczności oraz oczekiwanego przez Klienta zwrotu z inwestycji.
Wykonanie audytu miało na celu wskazanie słabych punktów strony internetowej oraz opracowanie działań naprawczych w zakresie Technical SEO oraz Content SEO.
2
Audyt realizowany był w oparciu o opracowany i stale doskonalony plan obejmujący ponad 250 kluczowych elementów dla działania stron internetowych. Zespół realizujący audyt składa się ze specjalistów Technical SEO, UX oraz Content Managerów. Każdy element strony jest sprawdzany ręcznie oraz przy pomocy Topowych dostępnych na rynku narzędzi takich jak Ryte, Hotjar, Ahrefs czy SurferSEO.
Efektem prac jest dokument obejmujący listę błędów oraz zalecanych do wdrożenia usprawnień.
3
Każdy audyt realizowany przez DNS Group wskazuje elementy, których wdrożenie spoczywa na: Właścicielu strony, Web Developerze i Specjaliście SEO oraz instrukcję wdrożenia tych zmian.
W przypadku strony internetowej Klienta większość wykrytych błędów dotyczyła elementów UX, takich jak brak przekierowań, nieklikalne elementy oraz błędnie działające linkowanie wewnętrzne.
Strona generowała niestety również dużą ilość błędów wynikających z zastosowania technologii Divi, która obniżała wynik audytu Core Web Vitals dla strony.
4
Wdrożenie zmian w linkowaniu wewnętrznym wraz z przebudową struktury strony spowodowało radykalną poprawę indeksowania zawartości strony. Liczba fraz kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania wzrosła z 59 do 130 w przeciągu zaledwie dwóch tygodni.
Na etapie finalizacji procesu wdrażania zmian przez naszych ekspertów, Klient w dalszym ciągu oczekiwał na działania, które miały być podjęte przez dewelopera strony. Celem ich wykonania było usprawnienie lejka sprzedaży oraz zmniejszenie Bounce Rate strony.
5
Po pół roku od wdrożenia audytu Klient zgłosił się ponownie do naszej agencji z zapytaniem o możliwość wdrożenia zmian Web Developerskich, wynikających z audytu wraz z przejęciem kompleksowej obsługi SEO.
Na tym etapie nasz zespół przeprowadził aktualizację przygotowanej strategii pozycjonowania wraz z powtórnym audytem. Implementacja zmian Web Developerskich, w połączeniu z poprawą treści, zaowocowała pozyskaniem 100 dodatkowych fraz kluczowych w zaledwie trzy miesiące. Tym samym, obserwowaliśmy wzrost zaangażowania użytkowników strony oraz 36-procentowy wzrost liczby zapytań ofertowych pochodzących z ruchu organicznego.
Marketingowe wskazówki na każdą okazję
Zanurz się w świecie marketingu i odkryj nowe sposoby na promocję Twojego biznesu.