1
Klient działa na wysoce konkurencyjnym rynku sklepów sportowych. Sprzedaż w sklepie internetowym generowana była głównie poprzez kampanie Google Ads, uruchamiane dla sezonowych akcji sprzedażowych dwa razy do roku.
2
Klient wysłał zapytanie o przeprowadzenie kampanii Google Ads dla sezonu letniego 2022. Kampania miała dotyczyć wybranych produktów i kategorii z oferty sklepu.
Sezon zimowy dla Klienta rozpoczynał się w perspektywie 4 miesięcy, a samo zapytanie stanowiło wczesny etap negocjacji cenowych.
W toku wewnętrznych ustaleń między zespołami Ads oraz SEO wyszliśmy do Klienta z propozycją prowadzenia pozycjonowania dla sklepu, skupiając się w pierwszej kolejności na ofercie sezonu letniego. 4 miesiące jakimi dysponował Klient oraz aktualna, naturalna widoczność strony dawały duże szanse na osiągniecie pozycji sprzedażowych jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.
3
Wstępna analiza strony wykazała wysoki potencjał we frazach kluczowych, na które Klient był aktualnie widoczny.
Audyt techniczny nie wykazał znaczących błędów, mogących mieć wpływ na indeksowanie strony, co było zbieżne z widocznością, jaką strona osiągnęła naturalnie w wynikach wyszukiwania Google.
Mocną stroną Klienta była oferta, w której skład wchodziły produkty wiodących marek, charakteryzujące się wyższą jakością wykonania niż te oferowane w dużych marketach sportowych.
4
W celu wygenerowania oczekiwanej przez Klienta sprzedaży w sezonie letnim, zespół SEO oprócz działań zakładających budowę widoczności, skupił się na promocji marki Klienta. Duży nacisk kładziono na portale o tematyce sportowej oraz na ogólnotematyczne portale premium.
Dominacja na rynku ze strony dużych marketów sportowych nie pozwalała na budowę konkurencyjnej widoczności, w oparciu o budżet gwarantujący zwrot poniesionych inwestycji.
Budowa rozpoznawalności marki w mediach branżowych jak i ogólnodostępnych portalach o dużej ilości odwiedzin, pozwoliło na wykreowanie wizerunku Klienta. Stał się on postrzegany jako sprawdzony partner dla osób, które w sporcie cenią sobie także szeroko rozumiany experience.
5
Systematycznie prowadzone działania z częstotliwością wzrastającą wraz ze zbliżaniem się sezonu, pozwoliły Klientowi na zwiększenie liczby zamówień liczonych sezon do sezonu o 52%. Wzrost całkowitej wartości sprzedaży wyniósł 104%, a wartość pojedynczego koszyka wzrosła aż o 90%.
Współpraca z Klientem kontynuowana była w sezonie zimowym 2022/2023, skutkując wzrostem wartości sprzedaży sezonowej o 308% oraz wyprzedaniem zapasu magazynowego niektórych produktów przewidzianych do sprzedaży sezonowej.
6
Prowadząc działania na rynku o wysokiej konkurencyjności ważne jest prawidłowe zdefiniowanie atutów Klienta oraz jego grupy docelowej. Czasami należy porzucić promocję produktów generujących największe zainteresowanie w wynikach wyszukiwania, skupiając się na budowie sprzedaży w nowym dla Klienta segmencie. W tym wypadku segmencie Klientów premium, generujących wzrost wartości koszyka.