Co to jest Content?

Strona główna / Blog / Co to jest Content?

fraza kluczowa

„Content”, „content marketing”, „SEO content” – z tymi i powiązanymi terminami zapewne spotkałeś się wiele razy, gdy wyszukiwałeś jakiekolwiek informacje na temat marketingu internetowego. Czym zatem jest ów content? Jakie ma znaczenie? Tego dowiesz się w tym artykule.

Co to jest content?

Content to angielskie słowo, które w codziennym użytku można przetłumaczyć na „zadowolony” lub „usatysfakcjonowany”. W kontekście marketingu oznacza ono jednak „zawartość”, „treść” lub „pożyteczne informacje”.

Niektórzy proponują nawet definicję: „content to kontekstowe informacje, które są pożyteczne dla ludzkiego odbiorcy”.

Content przybiera różne formy – tekst, grafika, materiały video i audio czy też ich dowolna kombinacja. Tego typu content wypełnia następnie różne miejsca w sieci – kanały na YouTube, profile w mediach społecznościowych, czy blogi na stronach internetowych.

Content marketing – czym jest?

Content na stronie firmowej zawsze powinien być rozumiany jako ciekawe, angażujące i przydatne informacje. Z biznesowej perspektywy ma to duże znaczenie – tylko tego typu treści będą w stanie przykuć uwagę odbiorców, budując jednocześnie z nimi relacje i zaufanie, aby przekształcić ich w potencjalnych klientów.

Właśnie tutaj w grę wchodzi content marketing. Można zdefiniować go jako strategiczne podejście, którego celem jest dobrze zaplanowane tworzenie i publikowanie treści skierowanych do jasno zdefiniowanej grupy odbiorców. Tego typu content ma następnie przyciągać takich docelowych użytkowników i z czasem zachęcić ich do podjęcia akcji, która jest zyskowna z punktu widzenia publikującego.

Istnieje wiele typów treści, które mogą być wykorzystywane w szerszej strategii content marketingowej:

  • Artykuły blogowe – krótsze i dłuższe wpisy blogowe to świetny sposób na przekazanie wartościowych informacji i budowanie długoterminowej relacji z odbiorcami.
  • Infografiki – kreatywne połączenie tekstu i grafiki pozwala w bardzo przystępny sposób przedstawić pewne złożone zagadnienia. Infografiki świetnie sprawdzają się w środowiskach, na których dominują treści wizualne jak Instagram czy Twitter.
  • E-booki – takie miniksiążki pozwalają w rozbudowany sposób poruszyć jakieś zagadnienie i często służą jako bardzo praktyczny poradnik. Wiele marketerów wykorzystuje je jako tzw. lead magnet, gdzie użytkownik może go pobrać za darmo, jeśli jednocześnie zapisze się np. na listę mailingową lub utworzy konto w sklepie.
  • Studia przypadku – tzw. case study pozwala opisać historię tego, jak Twoje produkty i usługi pomogły klientom, przedstawiając przy tym szczegółowo ich perspektywę.

Content – podsumowanie

Content ma bardzo duże znaczenie, jeśli chcesz pozyskiwać klientów przez Internet i tworzyć swoją reputację w sieci. Postaraj się dlatego w niego inwestować, jak i zbudować związaną z nim przemyślaną strategię.