Copywriting i optymalizacja treści pod kątem SEO

Strona główna / Blog / Copywriting i optymalizacja treści pod kątem SEO

copywriter

Dobra optymalizacja techniczna strony to podstawa działań SEO, jednak witrynę trzeba także wypełnić przydatną treścią, aby mogła generować ruch. W tym artykule przyjrzymy się, na czym polega tworzenie treści SEO i dbanie o ich jakość.

Optymalizacja treści – na czym polega?

Wszelkie treści znajdujące się na danej stronie, jak opisy produktów, artykuły blogowe, opisy usług, spełniają pewien cel. Wszystkie je można także zoptymalizować, mając na uwadze kilka uniwersalnych czynników:

1. Dostosowanie pod frazy kluczowe

Choć optymalizacja treści pod kątem SEO nie polega już w tak dużej mierze na uwzględnianiu odpowiednich fraz kluczowych, to jednak czynnik ten dalej ma znaczenie.

Warto jest dostosowywać nagłówki i tytuły artykułów tak, aby w naturalny sposób zawierały frazy kluczowe powiązane z omawianą tematyką. Dzięki temu Google łatwiej będzie rozpoznać zawartość danego contentu.

2. Uwzględnianie intencji użytkownika

Podczas wpisywania do Google różnych zapytań przyświecają nam zwykle 4 rodzaje intencji:

  • Informacyjna – poszukiwanie konkretnej informacji.
  • Nawigacyjna – poszukiwanie miejsca na danej stronie.
  • Transakcyjna – poszukiwanie konkretnego produktu/usługi.
  • Komercyjna – poszukiwanie informacji, które pomogą w nabyciu produktu/usługi.

Gdy dostosowujesz content pod frazy kluczowe, bierz pod uwagę intencję, jaka im przyświeca. Jeśli przykładowo dany artykuł adresuje frazy kluczowe z intencją informacyjną, nie ma sensu zawierać tam dodatkowo treści mocno sprzedażowych.

3. Formatowanie

Content na stronach internetowych jest odbierany inaczej, niż zawartość książek czy czasopism. Gdy ktoś odwiedza Twoją stronę, w pierwszej kolejności zwykle skanuje takie treści, aby ustalić, czy w ogóle wstępnie jest nimi zainteresowany.

Z tego względu optymalizacja treści SEO obejmuje umiejętne formatowanie i organizowanie tekstu. Regularne akapity pozwalają rozbić content na części – duży blok zdań jest bardzo nieczytelny.

Oprócz tego takie elementy jak pogrubienia, kursywy i podkreślenia pozwalają uwypuklić najważniejsze informacje w tekście. Dzięki temu odwiedzający są w stanie szybko znaleźć to, co może ich zainteresować.

Podobnie też listy wypunktowane pomagają w lepszym zorganizowaniu treści i przedstawieniu najważniejszych informacji.

Podsumowanie

Teksty SEO, jak i wysokiej jakości opisy oferty zoptymalizowane zgodnie z zasadami copywritingu pomagają przyciągnąć ruch oraz utrzymać odwiedzających na stronie. Brakuje nam jednak jeszcze jednego fundamentu pozycjonowania – dobrego profilu linków.