Dofollow (linki)

Strona główna / Słownik / Dofollow (linki)

Dofollow (linki)

Dofollow jest to potoczne określenie linków pozwalających robotom wyszukiwarek internetowych na przechodzenie po nich do zasobów zewnętrznych i przekazywania mocy pozycjonującej.

W standardzie wszystkie linki w internecie są Dofollow o ile nie ustali się dla nich atrybutu nofollow w sposób ręczny lub poprzez automatyczne ustawienie w kodzie strony internetowej.

Roboty indeksujące wyszukiwarek podążają za linkami Dofollow docierając do zasobów zewnętrznych rozpoczynając ich indeksowanie, dlatego też istotne jest posiadanie linków Dofollow prowadzących do pozycjonowanej domeny z wartościowych, często odwiedzanych przez wyszukiwarki źródeł w celu przyspieszenia procesu indeksowania nowych treści na stronie. Częstsze odwiedziny robotów wyszukiwarek internetowych na stronie prowadzą do jej szybszego pozycjonowania.

Linki dofollow przekazują ze sobą „Link Juice” wartość pozycjonującą pochodzącą z domeny odsyłającej. Im wyższa pozycja domeny odsyłającej w rankingu Google tym większą ilość Link Juice może ona przekazać dla strony docelowej. Strony będące farmami linków lub systemami SWL przekazują niewielką ilość Link Juice lub nie przekazują go wcale co wpływa na czas pozycjonowania strony.