Link zwrotny – Backlink

Strona główna / Słownik / Link zwrotny – Backlink

Link zwrotny – Backlink

Link zwrotny (Backlink) jest to prowadzący do strony link ze strony zewnętrznej (innej domeny niż domena strony docelowej). Ilość, jakość oraz zbieżność tematyczna linku ze stroną docelową to jedne z czynników rankingowych mających bezpośredni wpływ na pozycje domeny na wybrane frazy kluczowe.

Linki zwrotne były przez długi czas jednym z kluczowych czynników rankingowych dla domeny. We wczesnym rozwoju algorytmów Google liczba Backlinków miała bezpośrednie przełożenie na pozycje. Korelacja liczby linków zwrotnych do pozycji strony doprowadziła do sytuacji sprzedaży linków automatycznych przez firmy, tak zwanych Blastów. Firmy pozycjonujące podłączały swoim klientom duże ilości niskiej jakości Backlinków w celu szybkiego osiągnięcia TOP10.

Uruchomienie przez Google algorytmu Pingwin obniżyło znaczenia liczby linków zwrotnych kładąc większy nacisk na ich jakość oraz zbieżność tematyczną ze stroną docelową. W chwili obecnej główny nacisk kładziony jest na jakość merytoryczną strony oraz znajdujące się na niej treści linki zwrotne traktując jako czynnik wspomagający przy pozycjonowaniu.