17 października 2022 Autor: DNS Group Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
We wcześniejszym kroku omówiliśmy, jak zadbać o odpowiednią strukturę sklepu. Skoro ten krok jest już za nami, czas na wypełnienie platformy przydatną treścią. W tym artykule dowiesz się, jak pisać opisy produktów.
Dobre opisy produktów to podstawa skutecznej sprzedaży. Jeśli odpowiednio je przygotujesz, klienci nie będą mieć wątpliwości, że dana oferta to coś, z czego powinni skorzystać.
Dzięki oryginalnym opisom wyróżnisz się na tle konkurencji oraz zyskasz większą widoczność w wynikach wyszukiwania. Masowe kopiowanie opisów produktów od producentów może doprowadzić do problemów z duplikacją contentu, która negatywnie wpływa na SEO.
Przejdźmy zatem do tego, co jest potrzebne, aby przygotować jakościowe opisy produktów:
Nie polegaj na domysłach i nie kieruj swojej oferty „do wszystkich”. Zastanów się, jakie dokładnie potrzeby ma docelowy klient, a następnie je zaadresuj.
W jednym ze wcześniejszych artykułów omówiliśmy, jak dobrać frazy kluczowe. Teraz nadszedł moment, aby je wykorzystać. Postaraj się w naturalny sposób zamieścić je w opisie i przede wszystkim w nagłówkach.
W ten sposób pomożesz Google w rozpoznaniu zawartości opisów, dzięki czemu zdobędziesz lepsze pozycje. Pamiętaj oczywiście, aby z myślą o zamieszczaniu fraz nie pogarszać ogólnej czytelności i naturalności tekstu.
Nawet najbardziej kreatywny opis produktu na nic się zda, jeśli użytkownicy podczas zapoznawania się z nim nie będą w stanie rozpoznać, jaki w ogóle pożytek odniosą z jego zakupu. Z tego względu ogromne znaczenie ma język korzyści.
Jak go stosować? Stosuj się do tej prostej porady – po wymienieniu cechy dopisz „dzięki czemu”. Przykładowo „te buty sportowe są nieprzemakalne, dzięki czemu będziesz mógł komfortowo biegać nawet w deszczu”.
Gdy klientom nasuwają się wątpliwości, są oni bardzo skłonni porzucić produkt, jeśli nie znajdą szybko odpowiedzi na pożądane pytania. Zawrzyj dlatego np. sekcję FAQ, w której dokładnie zaadresujesz tego typu różne kwestie dotyczące oferty.
Jeśli prowadzisz na swoim sklepie także bloga, zamieszczaj odnośniki do przydatnych artykułów, np. rozbudowanych poradników. Dzięki temu zadbasz o lepszą strukturę linkowania oraz pomożesz odwiedzającym znaleźć odpowiedzi na dodatkowe pytania.
W przypadku opisów kategorii stosuj się do tych samych rad. Oczywiście zaadresowanie wszystkich punktów (jak np. dodatkowych pytań) jest trudniejsze z racji ograniczonego miejsca. Przede wszystkim pamiętaj jednak o tym, aby dbać o unikatowość takich opisów, gdyż sekcje kategorii w przypadku sklepów to jedno z głównych źródeł duplikacji contentu.
Wszystkie podstawowe kroki związane z pozycjonowaniem mamy za sobą. Czas zatem omówić kolejną czynność, jakiej nie wolno ignorować, czyli monitorowanie sklepu.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację