Optymalizacja opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym

Optymalizacja opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym

17 października 2022
Czas czytania to: 8 min.

We wcześniejszym kroku omówiliśmy, jak zadbać o odpowiednią strukturę sklepu. Skoro ten krok jest już za nami, czas na wypełnienie platformy przydatną treścią. W tym artykule dowiesz się, jak pisać opisy produktów.

Tworzenie opisów produktów – 5 porad

Dobre opisy produktów to podstawa skutecznej sprzedaży. Jeśli odpowiednio je przygotujesz, klienci nie będą mieć wątpliwości, że dana oferta to coś, z czego powinni skorzystać.

Dzięki oryginalnym opisom wyróżnisz się na tle konkurencji oraz zyskasz większą widoczność w wynikach wyszukiwania. Masowe kopiowanie opisów produktów od producentów może doprowadzić do problemów z duplikacją contentu, która negatywnie wpływa na SEO.

Przejdźmy zatem do tego, co jest potrzebne, aby przygotować jakościowe opisy produktów:

1. Zrozum klienta

Nie polegaj na domysłach i nie kieruj swojej oferty „do wszystkich”. Zastanów się, jakie dokładnie potrzeby ma docelowy klient, a następnie je zaadresuj.

2. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe

W jednym ze wcześniejszych artykułów omówiliśmy, jak dobrać frazy kluczowe. Teraz nadszedł moment, aby je wykorzystać. Postaraj się w naturalny sposób zamieścić je w opisie i przede wszystkim w nagłówkach.

W ten sposób pomożesz Google w rozpoznaniu zawartości opisów, dzięki czemu zdobędziesz lepsze pozycje. Pamiętaj oczywiście, aby z myślą o zamieszczaniu fraz nie pogarszać ogólnej czytelności i naturalności tekstu.

3. Skup się na korzyściach

Nawet najbardziej kreatywny opis produktu na nic się zda, jeśli użytkownicy podczas zapoznawania się z nim nie będą w stanie rozpoznać, jaki w ogóle pożytek odniosą z jego zakupu. Z tego względu ogromne znaczenie ma język korzyści.

Jak go stosować? Stosuj się do tej prostej porady – po wymienieniu cechy dopisz „dzięki czemu”. Przykładowo „te buty sportowe są nieprzemakalne, dzięki czemu będziesz mógł komfortowo biegać nawet w deszczu”.

4. Odpowiedz na jak najwięcej ewentualnych pytań

Gdy klientom nasuwają się wątpliwości, są oni bardzo skłonni porzucić produkt, jeśli nie znajdą szybko odpowiedzi na pożądane pytania. Zawrzyj dlatego np. sekcję FAQ, w której dokładnie zaadresujesz tego typu różne kwestie dotyczące oferty.

5. Stosuj linkowanie wewnętrzne

Jeśli prowadzisz na swoim sklepie także bloga, zamieszczaj odnośniki do przydatnych artykułów, np. rozbudowanych poradników. Dzięki temu zadbasz o lepszą strukturę linkowania oraz pomożesz odwiedzającym znaleźć odpowiedzi na dodatkowe pytania.

Opisy kategorii SEO – jak je przygotować?

W przypadku opisów kategorii stosuj się do tych samych rad. Oczywiście zaadresowanie wszystkich punktów (jak np. dodatkowych pytań) jest trudniejsze z racji ograniczonego miejsca. Przede wszystkim pamiętaj jednak o tym, aby dbać o unikatowość takich opisów, gdyż sekcje kategorii w przypadku sklepów to jedno z głównych źródeł duplikacji contentu.

Opisy produktów – podsumowanie

Wszystkie podstawowe kroki związane z pozycjonowaniem mamy za sobą. Czas zatem omówić kolejną czynność, jakiej nie wolno ignorować, czyli monitorowanie sklepu.

DNS Group

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!