Gdzie jest moja strona w Google

Spis Treści
Dobra widoczność strony w Google to podstawa, jeśli chcesz skutecznie pozyskiwać klientów przez Internet. Jak jednak sprawdzić swoje pozycje? Tego dowiesz się w tym artykule.
Gdzie jest moja strona w Google – podstawy
Zanim przejdziemy do narzędzi, które pozwalają przeprowadzać dokładniejsze pomiary, warto na początek ustalić, czy w ogóle Twoja witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście można po prostu wprowadzić nazwę danej firmy, czy też jej usługi w Google i sprawdzić, czy ukazuje się w odpowiedziach.
Lepszym wyjściem jest jednak wprowadzenie konkretnego typu zapytania. W tym celu w Google wprowadź zapytanie z operatorem site:. Jeśliadres przykładowej strony to www.xyz.pl, to wpisz w wyszukiwarkę site:www.xyz.pl.
Taki format sprawia, że wyszukiwane przez Google odpowiedzi będą zawężone jedynie do danej strony. Jeśli w przypadku takich zapytań wyszukiwarka nie zwraca żadnych wyników, oznacza to, że witryna w ogóle nie została jeszcze odkryta. Można temu zaradzić, wysyłając prośbę o zaindeksowanie strony poprzez Google Search Console.
Sprawdzanie pozycji strony internetowej – jak to zrobić?
Widoczność w Google najlepiej jest sprawdzać za pomocą odpowiednich narzędzi SEO, które gromadzą i porównują dane różnych stron. Oczywiście da się szybko podejrzeć widoczność, wprowadzając interesujące Cię słowo kluczowe w Google, aby następnie szukać swojej witryny.
Pamiętaj jednak, że tego typu „pomiar” jest zwykle niedokładny, gdyż większość przeglądarek internetowych dostosowuje swoje odpowiedzi do Twojej indywidualnej historii przeglądania i preferencji. W rezultacie Twoja strona pojawi się wyżej w odpowiedziach, gdyż zapewne sam często ją odwiedzasz.
Dzieje się tak do pewnego stopnia nawet wtedy, gdy wyłączysz opcje indywidualnych preferencji i śledzenia historii. Jeśli dlatego interesuje Cię dokładna pozycja strony internetowej, skorzystaj z przykładowych narzędzi:
1. SerpMonster
Ta stosunkowo prosta platforma pozwala tanim kosztem sprawdzić pozycje wybranych fraz kluczowych. Nie płacisz tutaj za pakiet, a raczej wpłacasz na konto środki, a następnie wykorzystujesz je za każdorazowe sprawdzenie danej wartości.
2. SEMSTORM
SEMSTORM to rozbudowana platforma SEO, która daje dostęp do wielu funkcji. Na uwagę najbardziej zasługują 2 moduły:
- Narzędzia – monitoring fraz kluczowych i automatyczne audyty.
- Monitoring pozycji Google – analizuj pozycje w Google swojej strony, konkurencji, śledź efekty kampanii PPC.
3. Seostation
Omawiane narzędzie jest przeznaczone dla specjalistów SEO, dlatego daje dostęp do bardzo zaawansowanych funkcji. Warto zwrócić uwagę na alerty, dzięki którym zostaniesz szybko poinformowany o spadkach pozycji, atakach hakerskich, czy pojawieniu się wirusów na stronie. Dzięki takim opcjom będziesz w stanie jeszcze dokładniej monitorować widoczność strony w Google.
Podsumowanie
Oczywiście, aby monitorowanie pozycji miało sens, na początek należy zadbać o to, aby mieć dobrą widoczność. Skontaktuj się zatem z nami, jeśli chcesz poprawić SEO swojej witryny.