Ile kosztuje kampania Google Ads

Strona główna / Blog / Ile kosztuje kampania Google Ads

zwrot z kampanii

Czy chciałbyś reklamować się za pomocą Google Ads (wcześniej Google AdWords), ale nie wiesz, jak zaplanować budżet? W tym artykule przyjrzymy się temu, na jakie wydatki należy być gotowym, gdy chcesz korzystać z tej platformy.

Minimalne wydatki – ile kosztuje Google Ads?

Zacznijmy od tego, że na budżet Google Ads, jaki będziesz musiał zarezerwować, wpływ ma w dużym stopniu zasięg reklamy. Jeśli chcesz promować się lokalnie, zapłacisz oczywiście znacznie mniej, niż gdy zamierzasz promować się na cały kraj.

Załóżmy zatem najbardziej minimalistyczny scenariusz, czyli:

  • Firma usługowa
  • Zasięg lokalny
  • Jedynie reklamy tekstowe

W takiej sytuacji przygotuj się na wydatek minimum 1 000 złotych miesięcznie. W przypadku takiej kwoty można już mówić o widocznych i godnych zachodu efektach. Gdybyś jednak chciał rozszerzyć swoją promocję na cały kraj, wydatki wzrosną do rzędu 2 000, a nawet 3 000 złotych miesięcznie.

Sklep internetowy – ile kosztuje reklama w Google AdWords (Ads)?

Promowanie oferty sklepów internetowych jest znacznie trudniejsze, gdyż w grę wchodzi mnóstwo różnych produktów, które należy reklamować zwykle na terenie całego kraju. W takim przypadku przygotuj się na wydatek minimum rzędu 2 000 do 3 000 złotych miesięcznie.

Za taką kwotę będziesz w stanie w miarę skutecznie promować najważniejsze produkty. Gdybyś jednak chciał w ten sposób reklamować cały swój asortyment, potencjalne wydatki wzrosną nawet 2-3 razy (wszystko oczywiście zależy od tego, jak rozbudowany jest Twój katalog).

Czy chcesz prowadzić kampanię samodzielnie?

W przypadku tego, ile kosztuje prowadzenie kampanii AdWords (Ads), należy uwzględnić też to, czy chcesz wszystkim zajmować się samodzielnie. Skonfigurowanie stawek, przygotowanie odpowiednich tekstów, monitorowanie efektów itp. wymaga czasu i umiejętności. Oczywiście da się tego nauczyć, jednak wiąże się to z kolejną inwestycją czasową i pieniężną. Istnieją darmowe kursy, jednak te najlepsze płatne to zwykle jednorazowa inwestycja w wysokości ok. 1 500 złotych.

Możesz także zdecydować się powierzyć to zadanie profesjonalnej agencji, dzięki czemu zajmie się ona wszystkim za Ciebie. Wydatki na taką usługę zaczynają się zwykle od 200 do 400 złotych netto miesięcznie w przypadku budżetów kampanii do 3 000 złotych. Niektóre firmy pobierają do tego dodatkową opłatę wynoszącą np. 20% kwoty powyżej ustalonego budżetu kampanii lub ogólnie w całości płynnie określają wycenę wedle wydatków reklamowych klienta.

Google Ads i koszt – podsumowanie

Można zatem powiedzieć, że minimalny wydatek na kampanię Google Ads to ok. 1 500 złotych netto miesięcznie – wliczana jest w to także opłata dla agencji, która będzie nią zarządzać. Oczywiście możesz wszystkim zajmować się samemu, jednak dobrze przeanalizuj, czy faktycznie inwestycja czasowa i pieniężna potrzebna do nabycia odpowiednich umiejętności będzie się opłacać.