Ile trwa wyjście z filtra Google

Strona główna / Blog / Ile trwa wyjście z filtra Google

filtr google

Otrzymanie filtru Google lub kary ręcznej to na pewno trudna sytuacja. Co zatem zrobić w takim przypadku? Po jakim czasie możesz spodziewać się zażegnania problemu? Tego dowiesz się w tym artykule.

Filtr algorytmiczny Google oraz kara ręczna Google – czym są?

W przypadku nieprzestrzegania wskazówek dotyczących jakości (zapoznaj się z nimi tutaj) kara może zostać nałożona na dwa sposoby:

  • Przez algorytm – Google automatycznie wykrywa np. podejrzane linki i nakłada filtr.
  • Ręcznie – pracownik Google (zwykle członek Search Quality Team) rozpatruje raporty innych użytkowników i decyduje o nałożeniu kary.

Same skutki filtru Google mogą być różne – czasami ban będzie dotyczyć tylko jednego słowa kluczowego, kiedy indziej wybranej sekcji strony, a w najgorszym przypadku cała Twoja witryna zostanie usunięta z indeksu.

Gdy kara zostanie nałożona ręcznie, powiadomienie o tym otrzymasz za pośrednictwem Google Search Console. Jeśli jednak podejrzewasz, że w grę wchodzi filtr algorytmiczny, będziesz musiał to ustalić samodzielnie, analizując np. spadki w rankingu.

Wyjście z filtra Google – ile zajmuje?

Jeśli na Twoją stronę została nałożona kara, zrozumiałe jest, że chciałbyś jak najszybciej się jej pozbyć. Choć dotkliwość banu zależy od okoliczności, to w większości przypadków będziesz jednak musiał uzbroić się w cierpliwość.

Z naszego doświadczenia w DNS Group wynika, że w przypadku świadomego, zdecydowanego i długotrwałego łamania wytycznych, wyjście z filtra algorytmicznego zajmuje około 18 miesięcy. Jeśli jednak przyczyną kary było nagromadzenie treści niskiej jakości lub atak hakerski, ban trwa zazwyczaj 6 miesięcy.

Zaznaczam jeszcze raz, że powyższe przypadki dotyczą sytuacji, w których zadziałał automatyczny filtr Google. Jeśli kara została nałożona ręcznie, to wtedy strona może odbić się nawet po kilku tygodniach.

Jak wyjść z filtra Google?

Wyjście z filtra Google to trudne zadanie, dlatego warto w tym celu skorzystać z pomocy specjalistów SEO – prawdziwych specjalistów, a nie takich, których usługi w pierwszej kolejności mogły przyczynić się do banu Twojej strony, gdyż obejmowały Black Hat SEO.

Na początek należy dokładnie przeanalizować stan witryny i ustalić, które kwestie (np. linki, content, elementy reklamowe) mogły przyczynić się do nałożenia kary i jak najszybciej je poprawić. Warto też dokładniej przyjrzeć się, w jakim stopniu strona stosuje się do wspomnianych wcześniej wytycznych.

Co z odwoływaniem się do decyzji o banie? Filtr algorytmiczny Google jest zwykle nieubłagany, dlatego wysyłanie zgłoszeń zwykle nic nie da. Inaczej jest w przypadku kary ręcznej – jeśli członek SQT jeszcze raz przyjrzy się stronie i uzna, że problem został rozwiązany, wszystko wróci do normy.

Wyjście z filtra Google – podsumowanie

Otrzymanie kary od Google to jeszcze nie koniec. Bądź cierpliwy i postaraj się zrobić wszystko, co możliwe, aby zażegnać problem.