Mieszarka tekstów – zasada działania i zastosowanie SEO

Strona główna / Blog / Mieszarka tekstów – zasada działania i zastosowanie SEO

mieszarka tekstow

Tworząc wiele podobnych do siebie tekstów, chociażby opisów danego produktu w różnych kolorach lub nieco zmienionej konfiguracji, sięga się do zestawu wyrazów bliskoznacznych – synonimów. Dzięki nim nie ma konieczności kreowania zupełnie nowej treści, mogąc tym samym bazować na pierwowzorze. Pojęcie tekstu synonimizowanego często łączone jest z mieszarką tekstów SEO. Jak sama nazwa wskazuje, narzędzie mieszarki tekstów pomaga w uzyskaniu kilku, kilkunastu, a nawet kilkuset bliźniaczych artykułów, wpisów blogowych i opisów produktów czy usług. 

Choć początkowo założona funkcja mieszarki tekstów była dobra, jak często bywa – rzeczywistość okazała się zgoła odmienna. Przede wszystkim należy zaznaczyć, że mieszarka tekstów synonimicznych może posłużyć tylko podczas przygotowywania tekstów niskiej jakości – zapleczowych czy preclowych, a i wtedy istnieje ryzyko, że algorytm Google wykryje treść z mieszarki tekstów, co przełoży się na ograniczenie widoczności Twojej strony. Współpraca z doświadczonym copywriterem będzie więc wskazana, gdy zlecony tekst ma zostać opublikowany chociażby na blogu lub stronie głównej.

Tekst synonimizowany 

Mieszarka tekstów SEO powstała, aby maksymalnie zminimalizować czas pracy nad tekstami o podobnej treści. Jednakże aby wprowadzone do mieszarki synonimy pasowały do siebie w każdej konfiguracji, a tekst nie wyglądał wyjęty rodem z internetowego translatora, nawet doświadczony copyrtiter musi włożyć sporo wysiłku przy jego tworzeniu, co zupełnie mija się z założonym celem.

Merytoryczne, wartościowe i tematyczne treści stanowią najwyższą wartość SEO. Mieszarka tekstów nie jest w stanie tego zapewnić, co degraduje jej zasługi na tle copywriterów piszących samodzielnie. Wygenerowane teksty synonimizowane czyta się źle, a błędy gramatyczne i fleksyjne są na porządku dziennym. Zakres wyrazów bliskoznacznych, szczególnie tych używanych przez Polaków najczęściej, jest zawężony. Istnieje więc możliwość, że przygotowany w mieszarce synonimów wpis nie będzie unikatowy, a to z kolei przełoży się negatywnie na pozycjonowanie strony w wyszukiwaniach Google.

„Żywa” mieszarka tekstów SEO

Nie trudno zauważyć, że bilans mieszarka tekstów synonimicznych – copywriter wypada korzystniej w przypadku pracownika. Kiedy zależy Ci na oryginalnych i przynoszących efekty tekstach SEO, proponujemy zrezygnować z mieszarki i odezwać się do nas. Oferujemy pomoc doświadczonych copywriterów, będących specjalistami w zakresie digital marketingu, którzy w stosunkowo krótkim czasie stworzą unikatowe, dobrej jakości teksty synonimizowane. Zapraszamy do kontaktu!