Pozycjonowanie sklepów internetowych

Strona główna / Oferta / Pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów
internetowych

Prowadząc sklep internetowy naszym celem jest generowanie sprzedaży. Warunkiem wygenerowania sprzedaży w sklepie online jest prowadzenie skutecznej reklamy sklepu internetowego, która pozwoli na dotarcie do niego potencjalnym klientom. W przypadku sklepów internetowych docierać do klientów można poprzez obecność na platformach sprzedażowych takich jak Allegro lub Facebook Marketplace, kampanie Google Ads dla sklepów internetowych oraz skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Skutecznie prowadzony proces pozycjonowania sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google pozwala na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google, których długofalowy koszt będzie znacznie niższy niż w przypadku kampanii Google Ads.

Audyt SEO sklepu internetowego

Pierwszym etapem skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego jest przeprowadzenie audytu SEO. Audyt sklepu internetowego obejmuje analizę fraz kluczowych, kodu oraz elementów UX (SXO). Pozwala on na wykrycie błędów utrudniających lub uniemożliwiających proces pozycjonowania strony sklepu w wynikach wyszukiwania oraz opracowanie strategii pozycjonowania sklepu i działań SEO, która będzie realizowana długofalowo.

Profesjonalny audyt działania sklepu internetowego prezentowany jest każdemu klientowi DNS Group wraz z zaleceniami zmian do wprowadzenia przez agencję SEO oraz Web Developera odpowiedzialnego za budowę sklepu. Realizacja zaleceń z audytu SEO jest kluczowa dla rozwoju sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu polega na eliminacji błędów i wprowadzeniu usprawnień w strukturze sklepu. Optymalizacja przeprowadzona w obrębie sklepu internetowego przekłada się pozytywnie na indeksowanie sklepu internetowego przez roboty Google i poprawę wyników organicznych w Google Search Console.

Działania optymalizacyjne w obrębie treści oraz struktury sklepu mają na celu poprawę konwersji, którą generują użytkownicy sklepów internetowych.

Poprawę konwersji w procesie pozycjonowania sklepów internetowych osiąga się poprzez:

  • Optymalizację techniczną sklepu internetowego.
  • Poprawę treści strony internetowej na stronach produktów oraz opisach kategorii.
  • Dokładną analizę słów kluczowych.
  • Analizę konkurencyjnych sklepów internetowych w tym największych sklepów na rynku.

Ma to na celu zaimplementowania praktyk optymalizujących efekty pozycjonowania.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego

Wielu właścicieli sklepów internetowych ma wątpliwości czy warto pozycjonować sklep, jeśli w szybszy sposób można osiągnąć widoczność sklepu internetowego poprzez kampanie Google Ads. Oczywiście, że warto pozycjonować swój sklep. Kampania Google Ads pozwala na natychmiastowe osiągnięcie wysokiej pozycji sklepu na stronie głównej wyników wyszukiwania Google, co jest korzystne w początkach działania sklepu, kiedy jego widoczność jest jeszcze znikoma.

Skuteczna usługa pozycjonowania sklepów pozwala w dłuższej perspektywie czasu na obniżenie kosztów. Sklep internetowy dzięki pozycjonowaniu organicznemu będzie przynosił większe zyski przy niższym koszcie reklamy.

Przy pozycjonowaniu sklepu najważniejsze jest długofalowe planowanie oraz systematyczność. Specjaliści SEO e-commerce w DNS Group dysponują wieloletnim doświadczeniem w opracowaniu strategii pozycjonowania dla sklepów online. Strategie pozycjonowania przygotowywane przez DNS Group obejmujące optymalizacje wewnętrzne sklepu internetowego, przygotowanie opisów produktów oraz kompleksową analitykę sklepu internetowego i analizy pozycji strony w wynikach wyszukiwania przekładają się na wymierne, pozytywne wyniki, naszych klientów.

Pozycjonujemy wiele platform sklepów internetowych

Sklepy internetowe występują na licznych platformach CMS różniących się sposobem obsługi oraz możliwościami i ograniczeniami wynikającymi między innymi ze stosowania systemów SAAS. Pozycjonując sklepy internetowe należy mieć na uwadze, że strategia pozycjonowania przygotowania dla jednego sklepu może nie sprawdzić się lub być zwyczajnie niemożliwa do wprowadzenia dla innego sklepu.

W DNS Group wielokrotnie prowadziliśmy pozycjonowanie sklepu WordPress (woocommerce), PrestaShop, Shoper, GoldShop, OpenCart, AIAshop, Magento i wielu innych. Posiadamy wiedzę i umiejętności niezbędne, by prowadzić profesjonalne pozycjonowanie sklepów zbudowanych w oparciu o różne systemy CMS.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu?

Cena pozycjonowania sklepu różni się w zależności od jego wielkości, czyli liczby kategorii produktów oferowanych na stronie sklepu, branży oraz wykorzystywanego CMS. W przypadku pozycjonowania sklepów obliczając koszt całego procesu należy jednak brać pod uwagę, że pozycjonowanie organiczne to efekt kuli śnieżnej i nawet po jego zakończeniu pozytywne skutki prowadzenia procesu pozycjonowania będą nadal narastać, podczas gdy w przypadku Google Ads efekty znikają od razu.

Napisz i skorzystaj z naszej strategii pozycjonowania

Zostając klientem DNS Group oprócz audytu SEO sklepu otrzymujesz strategię, według której sklep internetowy pozycjonuje nasz zespół specjalistów. Nasi klienci otrzymują w procesie pozycjonowania nasze Know-How, dzięki któremu możliwe jest samodzielne pozycjonowanie sklepu. Należy jednak pamiętać, że do osiągnięcia pozytywnego wyniku pozycjonowania strony konieczne jest prowadzenie działań pozycjonowania sklepów w oparciu o profesjonalne narzędzia do analityki sklepu internetowego oraz ciągłą skuteczną optymalizację sklepu.