Google Gołąb jest to algorytm wyszukiwarki Google opublikowany w lipcu 2014 roku. Zadaniem algorytmu Google Gołąb było promowanie w wynikach wyszukiwania stron lokalnych. Algorytm miał również wpływ na wyświetlanie wyników w Mapach Google.
Google Gołąb był jednym z pierwszych algorytmów kładących nacisk na promowanie geolokalizacji w wynikach wyszukiwania. Google wyszło z założenia, że część zapytań użytkowników dotyczy usług dostarczanych w uch najbliższym sąsiedztwie kosztem wyników ogólnych, nawet jeśli strony lokalne były niższej jakości. Google Gołąb opierał swoje działanie na powiązaniu lokalizacji strony internetowej określanej poprzez lokalne frazy umieszczane na stronie oraz podany adres firmy z danymi lokalizacyjnymi podanymi w przeglądarce internetowej użytkownika.
Działanie algorytmu nie było precyzyjne głównie z powodu możliwości ręcznej zmiany lokalizacji w wyszukiwarce Google, ale stanowiło krok w kierunku rozwoju pozycjonowania dla firm lokalnych.