Google Panda jest to algorytm wyszukiwarki Google wprowadzony w lutym 2011 roku i działający globalnie. Zadaniem algorytmu Google Panda jest podniesienia jakości dostarczanych wyników wyszukiwania poprzez promowanie stron zawierających oryginalne treści wysokiej jakości, a ograniczanie w wynikach stron zawierających duplikację treści z innych stron lub teksty zbyt krótkie oraz posiadające cechy Black Hat SEO.
Ostatnia oficjalna aktualizacja algorytmu Google Panda miała miejsce w 2014 roku i miała za zadanie wypromować małe i średnie strony internetowe zawierające treści wysokiej jakości ale przegrywające z dużymi serwisami i portalami. W chwili obecnej część zadań algorytmu Google Panda przejęły inne algorytmy analizujące treść strony jak na przykład RankBrain oraz samo ucząca się sztuczna inteligencja. Środowisko SEO w dalszym ciągu w analizie jakości treści na stronach odnosi się do norm algorytmu Panda, jako podstawy pisania wartościowego Contentu na stronie.