Kanibalizacja słów kluczowych

Kanibalizacja słów kluczowych występuje w sytuacji kiedy dwie lub więcej podstron jednego serwisu próbuje rankować na to samo słowo kluczowe główne lub słowa pomocnicze. Kanibalizacja słów kluczowych jest najczęściej efektem nadmiernego rozbudowywania stron traktujących o wąskiej tematyce prowadzonej przez właściciela strony lub niedoświadczonego pozycjonera.

Kanibalizacja słów kluczowych a SEO

Kanibalizacja słów kluczowych ma bezpośredni wpływ na wyniki prowadzonego procesu pozycjonowania. W przypadku kiedy dwie podstrony indeksowane są przez wyszukiwarkę Google na te same frazy kluczowe dochodzi do wzajemnego osłabiania mocy pozycjonowanej frazy przez te podstrony. Crawlujące witrynę roboty Google na przemiennie na konkretne zapytanie mogą wyświetlać zawierające frazę podstrony nie pozwalając na ich ustabilizowanie na konkretnej pozycji.

Nie we wszystkich wypadkach przeciwdziałanie kanibalizacji słów kluczowych jest możliwe. Przykładowo sklepy internetowe, które powielają kategorię produktów jako standardową kategorię, kategorię w nowościach oraz kategorię w wyprzedażach generują kanibalizację słów kluczowych.

Sposoby przeciwdziałania kanibalizacji słów kluczowych

Kanibalizacji słów kluczowych można uniknąć na dwa sposoby. Pierwszym jest przygotowanie bogatej treści opisującej wszystkie aspekty danego zagadnienia w oparciu o frazę główną oraz wszystkie możliwe do wyszukania frazy pomocnicze. Taki typ artykułu określamy mianem Long Form. Tekst taki może mieć nawet kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy znaków długości.

Drugą metodą uniknięcia kanibalizacji słów kluczowych jest podział listy fraz na grupy, z których każda stanowi podstawę do napisania precyzyjnego tekstu SEO tylko i wyłącznie na te frazy kluczowe dbając o nie umieszczenie w treści pozostałych fraz pomocniczych.

Pierwsza z metod opiera się na założeniu, że tekst w pełni wyczerpujący tematykę będzie uzyskiwał wysokie pozycje w Google na wszystkie możliwe słowa będąc tekstem ocenianym przez Google jako tekst specjalistyczny. Druga metoda opiera się na informacji Google, że dobrze oceniane mogą być treści celujące w jeden aspekt tematu i skupiające się tylko na nim. Stosowaną ostatecznie metodę uniknięcia kanibalizacji słów kluczowych pozycjoner wybiera poprzez indywidualną analizę strony.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Nieprawidłowy email

    Nieprawidłowy numer telefonu




    Musisz wyrazić zgodę

    Chronimy Twoją prywatność i dane.