Nofollow to potoczne określenie dla linku umieszczonego na stronie internetowej. Zarówno wewnętrznego jak i wychodzącego, któremu nadany został tag HTML „rel=”nofollow”. Tag ten interpretowany jest przez roboty wyszukiwarek internetowych jako komunikat, że nie należy odwiedzać zasobu, do którego on prowadzi.
Wyszukiwarka Google podała oficjalnie, że tag nofollow jest przez jej roboty interpretowany jako informacja, że strona nie chce aby przekazywać poprzez ten link jej Link juice. Roboty Google przechodzą po linku nofollow analizują stronę docelową, ale nie wpływa to w sposób bezpośredni na jej pozycjonowanie.
W założeniach White Hat SEO strona powinna mieć doprowadzone do siebie linkowanie mieszane, co oznacza, że równie istotne jest posiadanie linków Dofollow jak i Nofollow gdyż Google dociera do strony po obu typach linków i interpretuje taką mieszankę, jako naturalne linkowanie do strony dzięki czemu nie jesteśmy zagrożeni karami za nieetyczne pozycjonowanie.