Pozycja w nomenklaturze SEO oznacza miejsce jakie strona internetowa zajmuje w hierarchii wyników wyszukiwania wyświetlonych na konkretne, zadane przez użytkownika wyszukiwarki internetowej zapytanie.
Tradycyjnie wyróżnia się pozycje w TOP3 i TOP10 czyli w zakresie od od pierwszego do trzeciego miejsca na liście wyników wyszukiwania oraz na pozycjach od jeden do dziesięć. TOP10 jest również potocznym określeniem dla pierwszej strony wyników wyszukiwania na zadane zapytanie.
Wraz ze wzrostem popularności narzędzia SENUTO specjaliści SEO podają coraz częściej wartość TOP50 w celu pokazania zmian w widoczności strony na przestrzeni czasu.
Od początku istnienia wyszukiwarka Google na pierwszej i każdej kolejnej stronie podawała po 10 wyników w formie linków tekstowych. Osiągnięcie TOP10 stawało się więc wyznacznikiem sukcesu procesu pozycjonowania. Po wprowadzeniu nowej wersji Google na urządzenia mobilne gdzie przyciski ze stronami paginacji zostały zastąpione pojedynczym przyciskiem „Więcej” automatycznie doładowującym kolejne wyniki znaczenie TOP10 zmalało.
W 2018 roku w wynikach wyszukiwania na komputerach stacjonarnych również zaszła zdecydowana zmiana. W związku z dodaniem nowych elementów do SERP takich jak Graphy Wiedzy czy Direct Answer na pierwszej stronie wyświetlane jest zazwyczaj maksymalnie 9 wyników, choć dla niektórych zapytań zdarza się otrzymać ich nawet 4 podczas gdy pozostałe miejsce zajmują filmy, grafiki, wyniki z map i reklamy Google Ads.