Tagi open graph – jak stworzyć stronę, którą pokocha Facebook

Strona główna / Blog / Tagi open graph – jak stworzyć stronę, którą pokocha Facebook

open graph

Facebook odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym w przypadku wielu firm. Jeśli chcesz, aby Twój content udostępniany na nim prezentował się jak najlepiej, powinieneś wykorzystać tagi open graph.

Tagi open graph – czym są?

Omawiane znaczniki na Facebooku zostały wprowadzone w 2010 roku. Umieszcza się je w sekcji strony internetowej. Poprzedzone są oznaczeniem og: (np. og:title). Dzięki nim właściciele witryn internetowych mają większą kontrolę nad tym, jak ich content będzie wyglądać, gdy zostanie udostępniony na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata.

Tagi open graph działają także w przypadku innych platform, takich jak LinkedIn, Twitter, Instagram itp. W tym artykule skupiamy się jednak na ich zastosowaniu w kontekście Facebooka.

Tagi open graph – dlaczego z nich korzystać?

Załóżmy, że artykuł z Twojej strony został udostępniony na Facebooku. Platforma postara się automatycznie zaciągnąć odpowiednie zdjęcie tytułowe, zajawkę itp. System ten działa w miarę przyzwoicie, jeśli jednak chcesz skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców, powinieneś starać się o większą kontrolę nad tymi aspektami.

Omawiane znaczniki na FB dokładnie w tym Ci pomogą. Ich poszczególne typy pozwalają zarządzać różnymi elementami contentu, który jest udostępniany. Przybliżmy sobie zatem najważniejsze z nich:

Open graph – najważniejsze typy znaczników

Poniższe tagi pomogą Ci kontrolować to, jak Twoje treści prezentują się na Facebooku:

  • og:title

Znacznik ten decyduje o tym, jak będzie wyglądać tytuł strony. Zalecana długość to od 40 do 60 znaków ze spacjami.

  • og:description

Podczas gdy poprzedni znacznik jest odpowiednikiem meta title, tak ten spełnia podobną funkcję, co meta description – decyduje o tym, jaki opis strony zobaczą użytkownicy Facebooka.

  • og:image

Przykuwające uwagę zdjęcie we wpisie udostępnionym na Facebooku ma bardzo duże znaczenie. Omawiany tag pozwala je określić.

  • og:url

Ustal kanoniczny adres URL, aby mieć kontrolę nad tym, jak zliczane są dane.

  • og:type

Ten typ oznaczenia określa rodzaj contentu, np. artykuł, film, album muzyczny.

Znaczniki na Facebooku – jak je wprowadzić?

Omawiane tagi da się dodawać na stronę ręcznie. CMS-y z kolei pozwalają skorzystać z rozszerzeń, które upraszczają ten proces. Oto kilka z nich:

  • Yoast SEO – WordPress
  • Prestashop Facebook Open Graph Tags – PrestaShop
  • JFBConnect – Joomla
  • Social Meta Tags – Magento 2

Jeśli z kolei chcesz sprawdzić to, czy zaimplementowane przez Ciebie tagi odpowiednio działają na Facebooku, wykorzystaj narzędzie Sharing Debugger.

Open graph – podsumowanie

Tagi open graph pozwolą Ci osiągnąć jeszcze lepsze efekty poprzez media społecznościowe. Postaraj się dlatego z nich korzystać.