1
Klientem jest globalna marka prowadząca ponad 5000 pizzerii dynamicznie rozwijająca swoją obecność na polskim rynku. Od chwili budowy obecności na polskim rynku kampania marketingowa prowadzona była przez dział marketingu europejskiej centrali firmy.
Stosowanie dla kampanii prowadzonej w Polsce założeń marketingowych dostosowanych do konsumentów z Europy Zachodniej nie przekładało się na generowanie oczekiwanych poziomów sprzedaży. Firma postanowiła przekazać prowadzenie kampanii reklamowej dla polskiego oddziału, firmie dysponującej znajomością rynku lokalnego.
2
Celem kampanii było wygenerowanie sprzedaży poprzez stronę internetową Klienta. Preferowanym odbiorcą byli kupujący, oczekujący pizzy z szybką dostawą realizowaną kurierem własnym restauracji.
Oczekiwanym wynikiem kampanii było osiągnięcie w perspektywie 3 miesięcy stabilnej sprzedaży na poziomie 1000 pizz miesięcznie przy koszcie konwersji nie przekraczającym 5 zł za sprzedaną pizzę.
Kampania miała być prowadzona w wybranych miastach wojewódzkich z ukierunkowaniem na precyzyjnie określone rejony miast, odpowiadające rejonom dostaw z poszczególnych lokali.
Zespół Klienta prowadził kampanię w większości kanałów reklamowych Google Ads i taką specyfikę kampanii mieliśmy za zadanie utrzymać, tworząc reklamy graficzne, tekstowe jak i remarketing.
3
Analiza otoczenia rynkowego i konkurencji w zakresie reklam sponsorowanych wykazała, że rynek lokalny zdominowany jest przez reklamy aplikacji i portali oferujących zamówienia żywności z dostawą. Aplikacje prowadziły agresywne kampanie reklamowe na markę własną naszego Klienta, pomimo że nie prowadził on współpracy z żadnym z tych podmiotów.
Większość wyświetlanych reklam miała charakter tekstowy. Konkurencja nie wykazywała wyraźnego zainteresowania w prowadzeniu kampanii wizerunkowych i graficznych w interesującym nas rejonie.
4
Na początkowym etapie współpracy Klient umożliwił nam wgląd w ustawienia dotychczas prowadzonych kampanii, uważając je za dobrze skonfigurowane i stanowiące odpowiedni punkt wyjścia do dalszych działań.
Prowadzone przez Klienta kampanie generowały konwersję na poziomie 6,38% przy koszcie konwersji na poziomie 15,67 zł, czyli wyraźnie powyżej zakładanego poziomu 5 zł za konwersję.
Kampanie prowadzone przez zespół Klienta generowały niepotrzebne koszty, wyświetlając się na nazwę własną Klienta. Użytkownicy Google, zamiast korzystać z bezpłatnych wyników organicznych, klikali w płatny wynik znajdujący się powyżej wyników organicznych i w ten sposób trafiali na stronę Klienta.
Postanowiliśmy wyeliminować frazy związane z marką Klienta z kampanii, przekierowując tą grupę użytkowników na kanał sprzedaży organicznej.
Zespół Klienta prowadził kampanię również na nazwy własne konkurentów. W początkowej fazie postanowiliśmy zachować te frazy, aby obserwować, jak wpływają na generowaną przez nie sprzedaż.
Uproszczeniu uległa struktura reklam. Zamiast prowadzenia oddzielnych kampanii dla reklam tekstowych oraz reklam graficznych, zdecydowaliśmy się na kampanię Performance Max z ręczną kontrolą budżetu dla poszczególnych kanałów reklamowych.
Dla uzyskania pełnej kontroli dla każdego miasta została uruchomiona oddzielna kampania, co także stanowiło nowość w stosunku do dotychczasowych działań zespołu Klienta.
Niespodziewanym wyzwaniem okazało się precyzyjne dopasowanie geograficzne reklam do obszarów dostawy z poszczególnych lokali. Nie mogliśmy opierać się na standardowym podziale miast na dzielnice oferowanym przez Google Ads, ponieważ nie odpowiadał on realnym rejonom dostaw. Swojego zadania nie spełniało również dopasowanie w promieniu kilometrów.
5
Aktywny nadzór i optymalizacja kampanii pozwoliła na osiągniecie założonych przez Klienta celów sprzedażowych już w pierwszym miesiącu współpracy.
Średni koszt konwersji dla wszystkich kampanii po dwóch miesiącach współpracy wyniósł 0,80 gr przy 15,67 zł generowanych przez kampanię prowadzoną przez zespół DNS Group.
Współczynnik konwersji dla prowadzonych kampanii wyniósł 83,83%.
Miesięczna liczba zamówień osiągniętych bezpośrednio za sprawą prowadzonych Kampanii Ads w pierwszych 30 dniach współpracy wyniosła 2500. W kolejnych miesiącach regularnie przekraczana jest liczba 4000 zamówień.
6
Kampania Performance Max generowała sprzedaż z pierwszego kontaktu głównie za sprawą reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania. Reklamy graficzne służyły głównie wizerunkowo, a analiza ruchu na stronie Klienta wykazywała wyraźną korelację pomiędzy częstotliwością i miejscem wyświetleń reklam graficznych, a wzrostem liczby brandowych zapytań o markę i produkty Klienta.
Wyniki kampanii wyraźnie pokazują, jak ważne jest prowadzenie wielokanałowej komunikacji z Klientem, nawet jeśli nie przekłada się ona na bezpośrednie generowanie sprzedaży z pierwszego i drugiego kontaktu.
Budowanie świadomości marki tworzy efekt wzbierającej fali, która pozytywnie wpływa na długoterminowy efekt biznesowy i komercyjny sukces Klienta.
Marketingowe wskazówki na każdą okazję
Zanurz się w świecie marketingu i odkryj nowe sposoby na promocję Twojego biznesu.