Zwiększenie sezonowej sprzedaży i wartości koszyka poprzez budowanie marki

1

Klient

Klient działa na wysoce konkurencyjnym rynku sklepów sportowych. Sprzedaż w sklepie internetowym generowana była głównie poprzez kampanie Google Ads, uruchamiane dla sezonowych akcji sprzedażowych dwa razy do roku.

2

Założenia początkowe

Klient wysłał zapytanie o przeprowadzenie kampanii Google Ads dla sezonu letniego 2022. Kampania miała dotyczyć wybranych produktów i kategorii z oferty sklepu. 

Sezon zimowy dla Klienta rozpoczynał się w perspektywie 4 miesięcy, a samo zapytanie stanowiło wczesny etap negocjacji cenowych.

W toku wewnętrznych ustaleń między zespołami Ads oraz SEO wyszliśmy do Klienta z propozycją prowadzenia pozycjonowania dla sklepu, skupiając się w pierwszej kolejności na ofercie sezonu letniego. 4 miesiące jakimi dysponował Klient oraz aktualna, naturalna widoczność strony dawały duże szanse na osiągniecie pozycji sprzedażowych jeszcze przed rozpoczęciem sezonu.

3

Analiza strony i konkurencji

Wstępna analiza strony wykazała wysoki potencjał we frazach kluczowych, na które Klient był aktualnie widoczny. 

Audyt techniczny nie wykazał znaczących błędów, mogących mieć wpływ na indeksowanie strony, co było zbieżne z widocznością, jaką strona osiągnęła naturalnie w wynikach wyszukiwania Google.

Mocną stroną Klienta była oferta, w której skład wchodziły produkty wiodących marek, charakteryzujące się wyższą jakością wykonania niż te oferowane w dużych marketach sportowych.

4

Prowadzone działania

W celu wygenerowania oczekiwanej przez Klienta sprzedaży w sezonie letnim, zespół SEO oprócz działań zakładających budowę widoczności, skupił się na promocji marki Klienta. Duży nacisk kładziono na portale o tematyce sportowej oraz na ogólnotematyczne portale premium.

Dominacja na rynku ze strony dużych marketów sportowych nie pozwalała na budowę konkurencyjnej widoczności, w oparciu o budżet gwarantujący zwrot poniesionych inwestycji.

Budowa rozpoznawalności marki w mediach branżowych jak i ogólnodostępnych portalach o dużej ilości odwiedzin, pozwoliło na wykreowanie wizerunku Klienta. Stał się on postrzegany jako sprawdzony partner dla osób, które w sporcie cenią sobie także szeroko rozumiany experience.

5

Efekty pozycjonowania

Systematycznie prowadzone działania z częstotliwością wzrastającą wraz ze zbliżaniem się sezonu, pozwoliły Klientowi na zwiększenie liczby zamówień liczonych sezon do sezonu o 52%. Wzrost całkowitej wartości sprzedaży wyniósł 104%, a wartość pojedynczego koszyka wzrosła aż o 90%.



Współpraca z Klientem kontynuowana była w sezonie zimowym 2022/2023, skutkując wzrostem wartości sprzedaży sezonowej o 308% oraz wyprzedaniem zapasu magazynowego niektórych produktów przewidzianych do sprzedaży sezonowej.

6

Podsumowanie

Prowadząc działania na rynku o wysokiej konkurencyjności ważne jest prawidłowe zdefiniowanie atutów Klienta oraz jego grupy docelowej. Czasami należy porzucić promocję produktów generujących największe zainteresowanie w wynikach wyszukiwania, skupiając się na budowie sprzedaży w nowym dla Klienta segmencie. W tym wypadku segmencie Klientów premium, generujących wzrost wartości koszyka. 

Chcesz osiągnąć takie wyniki?

Blog

Marketingowe wskazówki na każdą okazję

Zanurz się w świecie marketingu i odkryj nowe sposoby na promocję Twojego biznesu.

    Zamów bezpłatną wycenę

    Nieprawidłowy email

    Nieprawidłowy numer telefonu




    Musisz wyrazić zgodę

    Chronimy Twoją prywatność i dane.