3 października 2024 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 10 min.
Stańmy twarzą do klienta. Zaprezentujmy się z jak najlepszej strony. Te zasady nie dotyczą tylko otoczenia, z którym spotyka się klient przyjeżdżający do siedziby firmy. Zasady te przenosimy na wszystkie media, w których dostępny jest wizerunek firmy, również na stronę internetową. Stworzenie strony internetowej spełniającej oczekiwania użytkowników może wpłynąć na podejmowanie decyzji sprzedażowych. Podstawowe zasady tworzenia stron są proste. Możecie zapoznać się z nimi w poniższym tekście.
W tym artykule poruszamy:
Błędnym założeniem jest, że strona internetowa jest wizytówką firmy. Bazując na tej tezie jedynym parametrem na jakim skupiają się twórcy oraz dumni właściciele stron jest ich szata graficzna. Firmowe strony internetowe tak naprawdę są narzędziem o niemal nieograniczonych możliwościach, które musimy umieć odpowiednio wykorzystać.
Poniżej przedstawiam cztery podstawowe metody rozwoju firmy poprzez wykorzystanie strony internetowej.
Klienci wykorzystują różne kanały, aby uzyskać informacje o interesujących ich produktach i usługach. Zależnie od branży, w której działa firma dominującymi kanałami mogą być:
Pomimo zróżnicowania w sposobie pozyskania informacji przez potencjalnych klientów badania wykazują, że 29,7 mln polaków korzysta z internetu, a 25,3 mln robi to codziennie. Jednocześnie 97% tych osób korzysta z wyszukiwarki Google. Brak strony internetowej, która przyciągałaby klientów oznacza utratę możliwości interakcji z tymi osobami.
W celu przyciągnięcia klientów strona internetowa musi spełniać dwa warunki:
Znajomość trendów i oczekiwań użytkowników internetu to wiedza, którą zdobywa się poprzez doświadczenie. Skorzystaj z doświadczenia DNS Group w projektowaniu stron internetowych
Buduj zaufanie do swojej firmy, dzięki opiniom i referencjom od zadowolonych klientów. Stworzenie strony internetowej zawierającej referencje i opinie o Twojej firmie wystawione przez aktualnych i byłych klientów przyspiesza podejmowanie decyzji o skorzystaniu z usług firmy. Należy jednak pamiętać o podstawowym warunku skuteczności takiego działania. Opinie muszą być realne, podpisane przez autora, który przedstawia się zarówno ze swojego imienia, jak i firmy, którą reprezentuje. Takie opinie budują znacznie wyższe zaufanie. Idealnym rozwiązaniem w tym wypadku jest publikacja oryginałów, podpisanych przez klientów referencji. Wiele firm publikuje na swoich stronach internetowych oraz wizytówkach Google Business samodzielnie napisane referencje, które mają za zadanie oszukać potencjalnych klientów.
Klienci DNS Group rekomendują naszą firmę https://dnsgroup.pl/tworzenie-stron-internetowych/#referencje
Jak wspomniałem wyżej strona internetowa musi być nowoczesna, ale jednocześnie dopasowana do oczekiwań klienta. Spełnienie tych dwóch warunków jest wstępem do zatrzymania użytkownika na stronie i skłonienia go do skorzystania z oferty. Kolejnym krokiem jest stworzenie metod efektywnej komunikacji pomiędzy Klientem a Właścicielem strony. Ponownie w tym miejscu na naszej drodze staje branża w jakiej działa firma, dla której tworzona jest strona. Dostosowując dostępne na stronie metody komunikacji do oczekiwań odbiorców strony internetowej zwiększamy szanse na pozyskanie nowych Klientów.
Strony DNS Group wzbogacane są o dostosowane do oczekiwań użytkowników skuteczne metody komunikacji, niezależnie od urządzenia, z którego korzysta użytkownik.
Podłączenie do strony narzędzi analitycznych pozwala na zdobycie informacji o pochodzeniu i zachowaniu użytkowników strony. Wiedzę tą można przekuć w dalszą modernizację strony internetowej oraz dostosowanie jej wyglądu oraz zawartości treściowej do potrzeb i oczekiwań odbiorców.
Przekazanie szczegółowych informacji o wieku, płci, pochodzeniu geograficznym, a nawet wykształceniu odbiorców pozwala Copywriterowi na przygotowanie bardziej dopasowanych treści, które zaangażują użytkownika strony. Zawsze pamiętaj kto jest użytkownikiem Twojej strony i jakie ma wobec niej oczekiwania. Odpowiednia prezentacja treści sprzedażowych ma silny wpływ na generowanie konwersji.
Jeśli nie wiesz jakie narzędzia wykorzystać do analizy zachowań i pochodzenia użytkowników strony, Napisz do Nas i skorzystaj z usługi zaawansowanej analityki.
Większość klientów nie podejmuje decyzji proaktywnie. Uzyskanie merytorycznej informacji o produkcie lub usłudze wpływa na poczucie słuszności skorzystania z nich. Nie jest to niestety jednoznaczne z podjęciem decyzji zakupowej.
Korzystając z usług stacjonarnych klienci podejmują decyzje po kontakcie z doradcą klienta lub samym sprzedawcą. Strony internetowe stworzone z uwzględnieniem wszystkich wyżej wymienionych przeze mnie parametrów, mogą nadal nie wpłynąć na decyzję zakupową u klienta. Potrzebujemy dodać to “coś”, wisienkę na torcie.
Wspomnianą wisienką na torcie są elementy CTA (Call To Action) czyli teksty i grafiki, których jedynym celem jest zbudowanie potrzeby sprzedażowej np. poprzez:
Prawidłowe rozplanowanie i wdrożenie elementów CTA wpłynie na zwiększenie konwersji pochodzącej ze strony internetowej. Elementy CTA mogą również wpłynąć dodatnio na szatę graficzną strony, szczególnie jeśli pierwotnie postawiliśmy na projekt skupiający się na tak zwanej ścianie tekstu.
Stworzenie strony internetowej, której elementy CTA stanowią integralną część szaty graficznej to kompetencje, które posiadamy.
Jakość produktu nie musi być czynnikiem determinującym wybór klienta. Często produkty droższe, ale oferowane przez rozpoznawalne marki przyciągają większą liczbę klientów, nawet jeśli ich jakość jest niższa niż u konkurencji.
Strony internetowe, które w równym stopniu promują produkty jak i markę firmy wpływają długofalowo na rozwój firmy. Spójność wizerunkowa pomiędzy stroną internetową oraz reklamami outdoorowymi wpływa na rozpoznawalność marki oraz buduje do niej zaufanie. Klienci postrzegają firmy, które stawiają na zintegrowany przekaz, jako profesjonalnych partnerów w biznesie.
Tworząc strony internetowe dbamy o zachowanie spójności wizerunkowej z materiałami promocyjnymi Klienta.
Posiadanie wizytówek Google Business oraz stron internetowych stało się codziennością. Szczególny rozwój w komunikacji elektronicznej z klientem nastąpił w okresie pandemii, kiedy klienci nie mieli komfortu chodzenia od firmy do firmy uzyskując informacje o produktach i usługach.
Konkurencja nie dzieje się aktualnie na poziomie tego, czy ktoś jest obecny w sieci, czy też go tam nie ma. Przenieśliśmy się na poziom tego, jak prezentujemy się w sieci. Skuteczność naszej komunikacji sprzedażowej oraz nowoczesny design są czynnikami, które mogą zrobić różnicę.
Problemem, który dostrzegam jest wygląd stron internetowych, które są masowo publikowane na bazie kilku szablonów. Strony takie nie wzbudzają zainteresowania potencjalnych klientów. Decydując się na stronę internetową trzeba mieć pewność, że zostanie ona zaprojektowana od podstaw zgodnie z Twoimi potrzebami, nie stworzona na bazie jednego z gotowych szablonów.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację