Top 3 powody, dla których warto zainwestować w stworzenie strony internetowej

Top 3 powody, dla których warto zainwestować w stworzenie strony internetowej

24 października 2024 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 10 min.

Podstawową rolą każdej strony internetowej jest prezentacja informacji skierowanych do konkretnej grupy odbiorców. W przypadku stron firmowych informacją taką jest prezentacja świadczonej przez firmę oferty. Tworząc strony internetowe należy jednak spojrzeć szerzej na zadania jakie mogą pełnić dla ich właściciela. Jedną z takich funkcji jest generowanie leadów sprzedażowych, a co za tym idzie bezpośredni udział w rozwoju firmy. Dzięki temu artykułowi dowiesz się, jakie korzyści może przynieść firmom stworzenie strony internetowej.

Dlaczego warto zainwestować w indywidualny projekt strony internetowej?

Strony internetowe mogą być tworzone w oparciu o indywidualny projekt lub gotowy szablon strony dostępny w internecie. Gotowe szablony stron internetowych są często produktem darmowym lub dostępnym do pobrania za niewielką opłatą. Pozwalają one na szybkie i tanie stworzenie strony, niosą jednak za sobą ryzyka.

  • Nadmierna ilość kodu – Gotowe szablony stron internetowych zawierają wiele opcji kolorystycznych oraz wyglądu i rozmiaru elementów. Niewykorzystane wersje wizualne powodują pozostanie niepotrzebnego kodu, który spowalnia stronę.
  • Zbędne moduły i funkcje – Szablony stworzone są z myślą o ich jak najszerszym zastosowaniu i dopasowaniu do potrzeb użytkowników, w związku z czym posiadają wiele modułów takich jak prezentację oferty, wpisów blogowych, pracowników, które nigdy nie zostaną wykorzystane, ale będą niepotrzebnie obciążać kod.
  • Zastosowanie wtyczek i rozszerzeń – Stworzenie sliderów zdjęć, formularzy kontaktowych, modułów referencji i innych wymaga zewnętrznych rozszerzeń, które mogą powodować błędy bezpieczeństwa oraz w przypadku braku aktualizacji, doprowadzić do awarii strony.

Decydując się na indywidualny projekt strony internetowej Klient otrzymuje produkt szyty na jego potrzeby, zawierający jedynie niezbędne rozwiązania. Agencje tworzące strony internetowe świadczą dla swoich klientów usługi aktualizacji stron internetowych, dbając o ich płynne działanie przez długi czas.

Strona internetowa jest dla firmy produktem, który będzie wykorzystywać przez długi czas. Oszczędność na jej tworzeniu może w dłuższej perspektywie przełożyć się na wyższe koszty jej dalszego funkcjonowania.

Zależy Ci na stronie firmowej, która spełni wszystkie Twoje oczekiwania i przyniesie klientów? Skontaktuj się z nami. Doradcy DNS Group pomogą Ci w stworzeniu wymarzonej strony!

1. Strona internetowa pomaga dotrzeć do nowych potencjalnych klientów

Wyobraź sobie, że internet to ogromny ocean. Amerykanie mają powiedzenie ‘plenty of fish in the sea’. Klienci są tymi rybami pływającymi sobie w oceanie bez celu. Wyobraź sobie również, że po tym Oceanie pływa ogromny statek rybacki, bliżej brzegu niewielki kuter, na pomoście siedzi człowiek z wędką, a obok niego czai się kot. Co oznacza ta analogia?

  • Ogromny statek rybacki to firma, której działania wspierane są przez agencję marketingową dbającą o stały dopływ klientów. 
  • Niewielki kuter, to firma, która sama prowadzi działania reklamowe. Na przykład inwestując w reklamę Google Ads ze wsparciem telefonicznych konsultantów Google, którzy nie posiadają informacji o branży, profilu klienta, zachowaniach zakupowych.
  • Samotny wędkarz, to właściciel strony internetowej. Wrzucił ją do internetu i czeka na zabłąkanego klienta, który przypadkowo na niego natrafi.
  • Kot. Kot jest to istota ciekawa. Nie posiada strony internetowej, nie inwestuje w marketing i tylko czeka na podebranie klienta innej firmie.

Jakkolwiek koty są zwierzętami cwanymi, nigdy nie polecamy być kotem w biznesie. Zawsze lepszym rozwiązaniem będzie rozwijanie się i inwestowanie w siebie i swoją firmę. Strona internetowa jest właśnie taką inwestycją, od której nie tylko powinieneś, ale musisz zacząć, aby dogonić, a następnie wyprzedzić konkurencję. 

Obawiasz się zostania samotnym wędkarzem? Rozpocznij współpracę z DNS Group i wypłyńmy razem na szerokie wody!

2. Strona internetowa to świetny sposób na zaprezentowanie swoich produktów i usług

Pokolenia X i Milenialsi są już starszymi pokoleniami, czy tego chcemy czy nie. W “naszych czasach” poszukując produktu niezbędne było udanie się do siedziby firmy, lub jej przedstawiciela i zapoznanie z grubym katalogiem wydrukowanym na drogim, śliskim papierze. Dzisiaj śliski papier został zastąpiony przez katalogi on-line prezentujące galerie zdjęć wraz z opisami, a siedziby firm zostały zastąpione przez strony internetowe.

Stworzenie strony internetowej według indywidualnego projektu pozwoli na prezentację oferty szerokiemu gronu odbiorców. Doradcy klienta wsłuchają się w Twoje potrzeby oraz aktualne trendy w branży i dostosują do nich projekt strony. Tworząc stronę według gotowego szablonu musisz iść na kompromisy.

Nie inwestuj w stronę, której będziesz później żałował. Stwórz bezkompromisowy projekt z DNS Group.

3. Strona internetowa może pomóc Ci wyróżnić się na tle podobnych firm

Nie możemy oczywiście nie wspomnieć o największej z zalet indywidualnego projektu strony internetowej, czyli właśnie jego indywidualności. Projekt taki nie tylko w pełni odpowiada oczekiwaniom Klienta w zakresie swojego wyglądu oraz funkcjonalności. Wygląd ten przede wszystkim jest unikalny w skali całego internetu i pozwoli na wyróżnienie się tak długo, aż konkurencja nie spróbuje go bezczelnie skopiować.

Strony internetowe zależnie od branży cechują się wspólnymi elementami designu. Najczęściej jest to kolorystyka lub zastosowane na stronie grafiki. Jest to związane z oczekiwaniami konsumentów odnośnie stron w tej branży oraz decyzjami właścicieli stron, kierującymi się wzorcami czerpanymi od konkurencji.

Czerpiąc najlepsze inspiracje z rozwiązań Konkurencji i ubierając je w potrzeby i oczekiwania klienta tworzymy unikalne strony, które stanowią połączenie najnowszych technologii i realnymi potrzebami Naszych Klientów.

Czy moja firma potrzebuje strony internetowej?

Najprostsza odpowiedź brzmi: To zależy. Musisz wziąć pod uwagę swoją branżę oraz oferowane produkty i usługi. Są branże, które w chwili obecnej nie potrzebują stron internetowych. Jednocześnie jednak rynek produktów i usług w ostatnich latach, szczególnie od czasu lockdownu, drastycznie się zdigitalizował a branże jeszcze do niedawna uważane za stricte stacjonarne, świadczą swoje usługi zdalnie.

Prowadząc lokalną cukiernię lub piekarnię odwiedzaną przez osoby z osiedla strona internetowa może nie wydawać się głównym kanałem sprzedaży. Jeśli jednak połączymy siłę wizualnej prezentacji produktów na stronie internetowej – na przykład artystycznych wypieków lub wyrobów cukierniczych z możliwościami, jakie dają aplikacje do zdalnego zamawiania dostaw, otwieramy się na zupełnie nowy rynek.

Myśląc o biznesie zawsze myśl przyszłościowo. Zakładaj jak branża może się zmienić w ciągu najbliższych lat i jeśli przyjdzie Ci do głowy nawet najbardziej szalony pomysł prawdopodobnie ktoś gdzieś już go testuje lub zaraz to zrobi i może to być kolejny świetny kierunek rozwoju dla Twojej firmy.

Drogo, a jednak z szablonu

Powszechnie przyjęło się, że tanie strony internetowe, to te tworzone w oparciu o gotowy szablon lub page builder. Strony takie kosztują na portalach takich jak Useme zachęcające 500zł, w firmach zajmujących się tworzeniem stron, koszt takiego wykonania będzie zbliżał się do 4000 zł. Niezależnie jednak od ceny jaką zapłacicie, dostaniecie odpowiadający tej cenie produkt.

Można się więc spodziewać, że płacąc 8000 – 14000 zł za stronę otrzymujemy produkt stworzony z myślą o Nas. Jak się okazuje nic bardziej mylnego. Śledząc trendy w tworzeniu stron przez konkurencję, jedną z największych marek na rynku, zauważyłem że większość stron internetowych będących dziełem tej agencji ma podobny wygląd. Uważałem to jednak za przyjętą przez agencję konwencję w tworzeniu stron lub manieryzm web developera. Jakież było moje zdziwienie, że klienci agencji wybierają jeden z gotowych szablonów płacąc kwotę indywidualnego projektu.

Wszystkie strony DNS Group tworzone są w sposób indywidualny według oczekiwań Naszego klienta. Dzięki temu masz gwarancję, że Twoja konkurencja nie będzie miała takiej samej strony.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!