Jak zwiększyć sprzedaż i widoczność w internecie dzięki nowoczesnej stronie internetowej?

Jak zwiększyć sprzedaż i widoczność w internecie dzięki nowoczesnej stronie internetowej?

13 listopada 2024 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 10 min.

Nie każda strona internetowa stworzona jest z myślą o sprzedaży produktów i usług swojego właściciela. Część z nich jest jedynie wizytówkami, które widnieją w internecie nie przynosząc korzyści biznesowych. Dzięki poniższemu artykułowi dowiesz się, jakie warunki musi spełnić strona internetowa, żeby zaczęła generować konwersje dla Twojej firmy.

O ile strona internetowa zwiększa sprzedaż?

Według danych podanych przez firmę Google 87% konsumentów szuka w internecie informacji na temat firm lokalnych przed podjęciem decyzji o wyborze firmy. Jednocześnie 49% konsumentów za źródło informacji o firmie i jej usługach podaje stronę internetową.

Bazując na tych danych posiadanie dobrze zaprojektowanej strony internetowej zajmującej wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, może nawet podwoić liczbę posiadanych przez firmę klientów.

Nie każda strona przekłada się na wyższą sprzedaż, niektóre jedynie generują pusty ruch. Jak odróżnić strony internetowe, które sprzedają i poprawić liczbę konwersji na własnej stronie? Poniżej przedstawiam kilka podstawowych elementów, bez których Twoja strona internetowa nie zacznie sprzedawać.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży na stronie internetowej

Kiedy myślisz o zwiększeniu sposobach na zwiększenie sprzedaży na stronie internetowej przychodzą ci na myśl pozycjonowanie stron oraz reklamy płatne takie jak Google Ads. Zgadłam? Sprzedaż na stronie nie rozpoczyna się jednak od jej widoczności, ale od samej strony, jej wyglądu i konstrukcji. Tworząc własną stronę internetową, lub analizując ją pod kątem liczby generowanych klientów, zwróć uwagę na 5 podstawowych elementów.

Jeśli Twoja strona nie będzie zgodna ze standardami UX, nie będzie generowała zadowalającej liczby Klientów.

1. Korzystaj z wysokiej jakości zdjęć i filmów

Nic nie przykuwa uwagi tak jak zdjęcia. Internauci mimowolnie zawieszają na nich wzrok, na ich podstawie oceniając Twoją firmę. Niezależnie czy zamierzasz publikować własne zdjęcia, czy decydujesz się na zakup grafik Stockowych pamiętaj, aby zadbać o ich najwyższą jakość.

Grafiki i filmy mogą stanowić świetne medium niosące informacje oraz wartości Twojej firmy, jeśli tylko odpowiednio je wykorzystasz. Pamiętaj jedynie że piksele nie sprawdzają się w generowaniu sprzedaży i każda grafika musi być wyrazista.

2. Optymalizacja stron produktowych pod kątem SEO

Tak, wiem że wyżej wspomniałam, że nie rozpoczyna się sprzedaży od reklamy i pozycjonowania, ale o SEO nie możemy zapominać. SEO (Search Engine Optimization) choć często stosowane zamiennie, nie jest tożsame z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie stron jest to zbiór działań mających na celu podniesienie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie stron zawiera w sobie między innymi:

  • optymalizację kodu stron,
  • optymalizację treści,
  • linkowanie

oraz inne działania mające na celu manipulowanie rankingiem Google.

SEO jest to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych zgodna ze standardami oraz dokumentacją Google. Podobnie jak pozycjonowanie stron, SEO zajmuje się optymalizacją kodu oraz treści, ale optymalizacja ta nie ma na celu manipulowania rankingiem Google, a dostosowanie strony do standardów UX, które mają pozytywny wpływ na odbiór strony przez użytkowników.

Firma Google wielokrotnie podkreślała i podkreśla nadal, że jej celem jest dostarczanie użytkownikom wyszukiwarki wartościowych treści oraz komfortowego dostępu do informacji. Oba te wymogi spełnia optymalizacja stron pod kątem SEO.

Nie masz pewności, czy Twoja strona spełnia standardy SEO? Napisz do nas. Zespół Web Developerów DNS Group tworzy strony zgodne ze standardami SEO oraz wymogami Google.

3. Wyróżnij CTA i formularze kontaktowe

Każda strona internetowa ma inny model sprzedaży. U podstaw każdego z nich leży interakcja pomiędzy klientem, a stroną i jej właścicielem. Sprawną komunikację na poziomie strony internetowej zapewniają:

  • Call To Action (CTA) – Call To Action w przypadku stron internetowych jest pojęciem bardzo szerokim i można przypisać do niego wiele elementów. Ogólnie jednak przyjmuje się, że CTA są to elementy na stronie mające sprowokować użytkownika strony do wykonania pożądanego działania. Elementami takimi są między innymi umieszczone na stronie Buttony “Napisz”, “Kup”, “Umów się”, “Zapytaj”. Tworząc je musimy pamiętać, żeby wyróżniały się na tle całości strony. Przy tworzeniu stron internetowych istnieje zasada mówiąca, że “Nie ma czegoś takiego jak za duży, czerwony przycisk”. Jakkolwiek nie powinniśmy stosować jej literalnie ze względów estetycznych, oddaje ona w pełni sens działania CTA. Zawsze musi on wyróżniać się na tle innych elementów strony.
  • Formularze kontaktowe – Nawet jeśli model sprzedaży, jaki przyjęliście dla własnej strony nie obejmuje kontaktu mailowego, nie zapominajcie o formularzach kontaktowych. Firmy, które udostępniają wiele opcji kontaktu dla potencjalnych klientów uważane są za bardziej wiarygodne, co przekłada się na końcową sprzedaż.
  • Aktywne formy kontaktu – Aktywne formy kontaktu czyli klikalne adresy email oraz numery telefonu są szczególnie istotne dla użytkowników urządzeń mobilnych. Klienci używający telefonów nie będą ręcznie przepisywać numeru widniejącego na Twojej stronie, aby zadzwonić z pytaniem o usługę. Jedynie Apple iPhone posiada usługę automatycznej aktywacji numeru telefonu, ale również w jego wypadku nie działa ona na wszystkich stronach, a udział urządzeń iPhone na rynku wynosi mniej niż 20%.

Skorzystaj z usługi Zaawansowanej Analityki UX, dzięki której uzyskasz precyzyjne informacje o zachowaniu użytkowników na stronie oraz zalecenia optymalizacyjne.

4. Skup się na optymalizacji czasu ładowania strony

3,5 sekundy. Tyle mija pomiędzy kliknięciem w wynik wyszukiwania, a podjęciem decyzji o porzuceniu strony internetowej.

Internauci nie należą do grupy osób o wysokiej cierpliwości. Jeśli nie są oni zdeterminowani do podjęcia kontaktu z konkretną firmą, nie będą czekać w nieskończoność na załadowanie się strony. Zadbaj aby Twoja strona nie zawierała zbędnego kodu, grafiki były odpowiednio zoptymalizowane, a serwer działał stabilnie. Jeśli którykolwiek z tych elementów wymaga poprawy, musisz działać natychmiast.

Jak sprawdzić prędkość ładowania się strony? Możesz to zrobić przy pomocy oficjalnego testu firmy Google https://pagespeed.web.dev/. Jeśli wynik Twojej strony jest mniejszy niż 50 jest to powód do niepokoju.

Propozycją niektórych Web Developerów na rozwiązanie problemu ładowania jest uruchomienie na stronie Loadera, czyli grafiki lub animacji, która wyświetla się użytkownikowi w oczekiwaniu na załadowanie się treści strony. Rozwiązanie to nie wpływa jednak pozytywnie na utrzymanie użytkowników na stronie oraz wynik optymalizacji uzyskany w teście pagespeed.

5. Udostępnij opinie/recenzje swoich klientów

Publikowanie recenzji oraz opinii użytkowników może być potężnym narzędziem wpisującym się w ramy User Generated Content. Jednocześnie mogą one stanowić miecz obosieczny.

Prezentowanie opinii o firmie w formie podpisanych referencji, opinii pobieranych z wizytówki Google lub pisanych bezpośrednio przez klientów na stronie internetowej wzbudza zaufanie do firmy. Potencjalni klienci mogą zapoznać się z odczuciami osób, które już z Tobą współpracowały. Jednocześnie jednak, jeden niezadowolony klient albo nieetyczne działania konkurencji, których na czas nie wychwycisz i cały pozytywny wizerunek Twojej firmy znika w mgnieniu oka.

Rozważ udostępnienie opinii klientów jedynie jeśli masz pewność, że będziesz miał pełną kontrolę nad treściami, które pojawią się na stronie.

Nowoczesna nie zawsze znaczy najlepsza

Nie może być nic gorszego niż szary przycisk CTA na czarno białej stronie. Przekonałam się o tym zaledwie kilka tygodni temu. Miałam okazję zapoznać się ze stroną firmy usługowej, która szukała rozwiązań na zwiększenie widoczności oraz liczby klientów.

Strona firmy sama w sobie była nowoczesna i wpisywała się w aktualne trendy wizualne. Nie uwzględniała przy tym niestety branży, w której działał jej właściciel, jego produktów, oraz form kontaktu.

Pomimo, że przyciski CTA były na stronie umieszczone, to forma ich ekspozycji powodowała, że nie zwracały na siebie uwagi i były pomijane przez użytkowników strony.

Jeśli Twoja strona internetowa nie sprzedaje, a wyjaśnienia Web Developera lub Agencji SEO budzą Twoje wątpliwości. Napisz. Zobacz jak możemy Ci pomóc!

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!