17 października 2024 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 9 min.
Pozyskanie klienta w pierwszym kontakcie stanowi cel, do którego dąży każdy reklamodawca. Jednocześnie jednak ten typ pozyskania jest naturalny jedynie dla wąskiej grupy branż np. branży funeralnej. W większości wypadków o klienta trzeba zabiegać oraz budować z nim stabilną relację jeszcze na etapie bycia Leadem sprzedażowym. Kampania Performance Max może stanowić potężne narzędzie do generowania Leadów, jeśli odpowiednio ją wykorzystamy.
W tym artykule poruszamy:
Performance Max są typem kampanii w ramach usługi Google Ads, których kluczowym założeniem jest wysoka efektywność. Kampanie te łączą w sobie zasoby wszystkich kanałów reklamowych dostępnych dla użytkowników Google Ads w jednym kreatorze reklamy.
Kampanie Performance Max stanowią wyjście przez firmę Google naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców, którzy posiadają klientów wykorzystujących wszystkie produkty firmy Google, np. wyszukiwarkę internetową, Youtube, pocztę Gmail lub Mapy.
Przed powstaniem kampanii Performance Max reklamodawca, lub zatrudniony przez niego marketer stawali przed koniecznością konfiguracji indywidualnych kampanii dla każdego z tych kanałów reklamowych.
Ze względu na kierowanie kampanii Performance Max na wiele kanałów reklamowych Google ich konfiguracja jest bardziej złożona od kampanii obejmującej tylko jeden kanał reklamowy dodatkowo ograniczając kontrolę nad ręcznym przydziałem środków na poszczególne kanały. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z nich, warto rozważyć czy są one najlepszym z dostępnych rozwiązań.
Kampanie Performance Max są często polecane początkującym reklamodawcom, którzy nie posiadają wiedzy na temat zachowań swoich klientów oraz kanałów reklamowych, z których najczęściej korzystają. W założeniu kampania Performance Max zwiększa szanse na dotarcie do pożądanej grupy docelowej. Biorąc jednak pod uwagę większą złożoność kreatora reklamy w ramach kampanii Performance Max, mogą one przytłoczyć początkującego reklamodawcę, w związku z czym lepszym rozwiązaniem mogą się okazać reklamy inteligentne lub elastyczne.
Kampanie Performance Max łączą w sobie podstawowe zalety dwóch głównych kanałów reklamowych, reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania oraz reklam displayowych:
Dotarcie do obu tych grup odbiorców oraz wejście z nimi w interakcję pozwala na wygenerowanie pierwszej bazy leadów.
Do wydobycia pełnego potencjału z kampanii Performance Max niezbędne jest odbycie szkoleń i certyfikacji. Skorzystanie z pomocy Naszej Agencji wzmocni efekty z prowadzenia reklamy.
Często błędnym założeniem jest, że leadem jest jedynie użytkownik, który zostawi swoje dane kontaktowe w formie wysłanego formularza lub wypełnionego newslettera.
W marketingu internetowym możemy wyodrębnić dwa rodzaje leadów sprzedażowych:
Narzędzia Google pozwalają na automatyczne śledzenie Leadów pasywnych i kierowanie do nich reklam śledzących, które pozwalają na zmianę Leada pasywnego w klienta.
Performance Max są kampaniami opartymi o sztuczną inteligencję. Bazując na interakcji użytkowników Google z prezentowanymi reklamami Kampanie te optymalizują grupy odbiorców, prezentowane im treści oraz godziny wzmożonej ekspozycji, zwiększając liczbę potencjalnych konwersji.
Doświadczeni marketerzy zauważyli jednak, że wiele rekomendacji dawanych przez firmę Google na podstawie optymalizacji prowadzonych przez AI nie odpowiada profilowi działania firmy, ich celom biznesowym. Dla otrzymania oczekiwanych wyników z kampanii kluczowe jest jej prawidłowe zoptymalizowanie już na starcie. Nie oznacza to jednak, że w trakcie jej trwania nie możemy wpłynąć na poprawę rezultatów.
Kreując kampanię Performance Max Google oczekuje od Nas podania nagłówków oraz treści reklamowych spośród których na bazie eksperymentów wybierze kombinację najtrafniejszych, które będzie wyświetlać użytkownikom. Nie oznacza to jednak, że proces ten jest jednorazowy i optymalizacja kończy się wraz z wyborem najtrafniejszej reklamy.
Oczekiwania użytkowników podlegają zmianom, w związku z czym Google nieustannie testuje najtrafniejszy zestaw treści. Sprawdzając cyklicznie optymalizację naszej kampanii mamy możliwość wyodrębnienie treści, które nie budzą zainteresowania i zastąpienia ich nowymi, które mogą bardziej odpowiadać oczekiwaniom użytkowników.
Analogicznemu procesowi poddawane są reklamy graficzne oraz Video (jeśli zdecydujecie się na skorzystanie z nich) cykliczne kreowanie nowych reklam graficznych zwiększa szanse na konwersję. Wartym podkreślenia jest, że w przypadku reklam graficznych nie ma konieczności zastępowania starszych reklam nowymi. Wystarczy, że będziemy sukcesywnie powiększać bazę reklam. Google zajmie się ich dopasowaniem bez naszego udziału.
Odpowiednia konstrukcja reklamy tekstowej wymaga doświadczenia w kreowaniu treści reklamowych oraz perfekcyjnej znajomości języka polskiego. Pomoc telefonicznych konsultantów Google nie gwarantuje spełnienia tych warunków.
Kampanie Performance Max posiadają możliwość samodzielnego dobrania docelowego adresu URL, na który kierowani są odbiorcy reklam. Adres ten nie musi jednak w pełni odpowiadać naszym oczekiwaniom. Śledząc na bieżąco ruch z kampanii Google Ads mamy możliwość weryfikacji adresów docelowych i ich ręcznego dopasowania, tak aby kampania prowadziła na landing page zawierający wszystkie elementy sprzedażowe mogące pozytywnie wpłynąć na liczbę konwersji.
Jak wspomniałam wyżej Google posiada narzędzia pozwalające na automatyczne śledzenie Leadów pasywnych. Dzięki tym narzędziom możemy kierować reklamy dla osób, które odwiedziły stronę, ale nie skorzystały z oferty.
Prawidłowe dopasowanie reklamy jest jednym z decydujących czynników wpływających na jej skuteczność. Stosując dla reklam zaawansowaną analitykę śledzącą w sposób precyzyjny dane demograficzne oraz geograficzne Leadów pasywnych oraz ich zachowanie na stronie, możemy prezentować reklamy skrojone do ich potrzeb i oczekiwań.
Napisz do nas i zapytaj o usługę Zaawansowanej Analityki, która pozwoli na śledzenie zachowań użytkowników na stronie i zwiększenie liczby konwersji!
Mówiąc w pełni otwarcie moje nastawienie do Kampanii Performance Max było przez długi czas negatywne. Kilkukrotne interakcje z nimi na przestrzeni różnych branż wskazywały na niską skuteczność tych reklam i narzędzie do przepalania budżetu lub mówiąc bardziej dosadnie narzędzie do optymalizacji budżetów Google, poprzez niską efektywność kampanii.
Nastawienie to wynikało jednak z błędnego podejścia do tego typu reklamy, a dokładniej podejścia zgodnego z wytycznymi i zaleceniami Google. Reklamy Performance Max wbrew informacjom prezentowanym przez firmę Google, nie są narzędziem dla początkujących reklamodawców, ani sposobem na dotarcie do szerokiej liczby klientów. Właściwie tym ostatnim są, ale nie w sposób jakiego oczekują reklamodawcy.
Większość budżetu w kampaniach Performance Max wykorzystywana jest na reklamy graficzne, co wynika z ich szerszej ekspozycji. Osoby odwiedzające strony przy pomocy reklam graficznych i co ważne robiące to celowo, najczęściej dołączają do kategorii Leadów pasywnych. Kampania Performance Max nie powinna w związku z tym służyć jako narzędzie do generowania sprzedaży, ale narzędzie, do zbierania szczegółowych informacji o potencjalnych klientach i kierowania do nich skutecznych reklam remarketingowych.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację