Dlaczego trzeba wyznaczać cele przy planowaniu kampanii reklam displayowych?

Dlaczego trzeba wyznaczać cele przy planowaniu kampanii reklam displayowych?

24 stycznia 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 9 min.

Prawidłowe skonfigurowanie celów dla Kampanii Google Ads pozwala na zwiększenie liczby klientów przy optymalizacji kosztów reklamy. Google Ads jest potężnym narzędziem reklamowym, ale jego pełne okiełznanie wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia certyfikowanych specjalistów.

Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z Google Ads (wcześniej znanego jako AdWords) lub realizujesz postanowienia noworoczne, aby w końcu opanować konto Google Ads, jednym z Twoich pierwszych pytań z całą pewnością będzie, w jaki sposób wykorzystać wyszukiwanie i wyświetlanie w sieci. Chociaż sieć wyszukiwania może być świetnym sposobem na przyciągnięcie klientów, którzy aktywnie szukają Twojego produktu lub usługi, nowym i niszowym firmom może być trudno dotrzeć do osób, które nie znają jeszcze ich produktów i mogą nie szukać aktywnie ich w Google. Dla reklamodawców, którzy chcą wzbudzić początkowe zainteresowanie swoim produktem, świetnym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów przy minimalnych kosztach jest reklama displayowa.

Reklama Google Display Network (GDN) dociera do 90% użytkowników Internetu na całym świecie, w tym do 94% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce. Sieć reklamowa Google umożliwia szybkie wyświetlanie reklam na niemal wszystkich najpopularniejszych portalach internetowych w kraju oraz tysiącach innych stron i blogów. Ogromną i niepodważalną zaletą jest optymalizacja kampanii poprzez kierowanie jej na wyznaczone cele. W dalszej części artykułu przybliżę czym jest wyznaczanie celów w reklamach displayowych i czemu wyznaczanie tych celów jest ważne już na etapie planowania kampanii.

Co to jest kierowanie na cele w kampanii Displayowej Google Ads?

Cel kampanii to ostateczny, pożądany wynik, który chcemy osiągnąć dzięki prowadzonej kampanii Google Ads. Wybrany cel kieruje wszystkimi działaniami marketingowymi, wyznaczając jasny kierunek kampanii, a także sprawia, że algorytmy Google analizując kampanię odpowiednio dostosowują jej wyświetlanie oraz rekomendują działania skoncentrowane i nastawione na wyniki.

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć świadomość marki, generować potencjalnych klientów, zwiększać ruch w witrynie czy zwiększać sprzedaż, cel kampanii jest kluczem do kształtowania strategii reklamowej i mierzenia jej sukcesu. Kiedy więc mówimy o celu kampanii, mówimy o podstawach kampanii Google Ads. To podstawa, na której opierają się wszystkie decyzje reklamowe – od kierowania reklam do odbiorców i projektowania reklam po alokację budżetu i śledzenie skuteczności.

Jakie są cele w kampani Displayowej?

1. Sprzedaż

Jeśli koncentrujesz się na zwiększaniu sprzedaży i konwersji swojej firmy, cel Sprzedaż w Google Ads pozwala zoptymalizować reklamy pod kątem generowania sprzedaży w dowolnym miejscu, w którym sprzedawane są towary lub usługi Twojej firmy. Ten cel napędza sprzedaż online, w aplikacji Twojej firmy, przez telefon lub w sklepie i najlepiej pasuje do firm zajmujących się handlem elektronicznym oraz każdej organizacji chcącej zwiększać sprzedaż bezpośrednią.

Wdrażając śledzenie konwersji, możesz mierzyć skuteczność swojej kampanii sprzedażowej i podejmować oparte na danych decyzje w celu poprawy współczynników konwersji. Śledzenie działań użytkowników w Twojej witrynie, takich jak wypełnianie formularzy, zakupy lub rejestracje, może również pomóc Ci lepiej zrozumieć osobowość kupującego i pomóc w realizacji innych celów marketingu cyfrowego.

2. Potencjalni klienci

Pozyskiwanie potencjalnych klientów ma kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu. Na szczęście Google Ads oferuje dedykowany cel generowania leadów! Wybierając cel Lead Generation, możesz tworzyć reklamy zachęcające do natychmiastowego działania i zbierające dane kontaktowe od potencjalnych klientów.

W tym celu Google Ads możesz dołączać rozszerzenia formularzy kontaktowych bezpośrednio do swoich reklam, ułatwiając użytkownikom przesyłanie swoich danych w reklamie. Cel ten jest idealny dla firm budujących bazę danych klientów i pielęgnujących potencjalnych klientów poprzez ukierunkowane kampanie uzupełniające.

3. Ruch w witrynie

Kierowanie ruchu do witryny Twojej firmy ma fundamentalne znaczenie dla każdej strategii marketingu cyfrowego. Google Ads zapewnia skuteczne rozwiązanie dzięki celowi Ruch w witrynie. Wybierając ten cel, Twoje reklamy zostaną zoptymalizowane tak, aby przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny. Przynosi także korzyści firmom, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie, zwiększyć świadomość marki lub pozyskać potencjalnych klientów.

Celem tej kampanii z płatnymi reklamami jest przyciągnięcie wartościowych potencjalnych klientów do witryny Twojej firmy. Google Ads pomaga realizować ten cel przy pomocy zbieranych w usługach Google danych demograficznych i odpowiednim retargetowaniu Twoich reklam.

4. Świadomość i zasięg marki

Budowanie świadomości marki to kluczowy aspekt marketingu, a Google Ads oferuje konkretne cele, które pomogą Ci to osiągnąć. Cel Świadomość i zasięg marki koncentruje się na wyświetlaniu reklam jak największej liczbie użytkowników w obrębie grupy docelowej. Cel ten jest odpowiedni dla firm, które chcą zmaksymalizować widoczność swojej marki i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Pamiętaj, że ten cel Google Ads stawia na ilość, a nie na jakość. Będziesz musiał polegać na innych czynnikach kierowania, aby mieć pewność, że potencjalni klienci będą wysokiej jakości. Jednak szeroki zasięg jest nadal cenny, ponieważ pozwala przedstawić Twoją markę osobom, które mogą nie wiedzieć, że istniejesz lub że rozwiązujesz ich problem!

Jaki powinien być idealny cel kampanii Google Ads?

Wybór odpowiedniego celu kampanii zależy od celów biznesowych, grupy docelowej i pożądanych wyników. Na przykład, jeśli Twoim planem jest zwiększenie rozpoznawalności marki, jako główny cel możesz wybrać świadomość marki lub osiągnięcie celu. Z drugiej strony, jeśli chcesz wygenerować więcej sprzedaży lub potencjalnych klientów, bardziej odpowiednia może być kampania konwersyjna.

Istotne jest, aby wybrać właściwy cel, który będzie odpowiadał Twoim celom biznesowym. Nieprawidłowy cel może prowadzić do rozdźwięku między kampanią a ogólnymi celami biznesowymi, powodując niepotrzebną stratę budżetu i frustrację. Dlatego przy wyborze celu kampanii konieczne jest dokładne rozważenie i planowanie strategiczne, aby mieć pewność, że jest on zgodny z szerszymi celami marketingowymi.

Ocena różnych celów kampanii, np. celu świadomości marki, celu kampanii po zaangażowaniu lub celu ruchu, może pomóc w określeniu tego, który jest najskuteczniejszy w przypadku Twoich konkretnych celów i odbiorców.

Dlaczego cele kampanii są ważne?

Cele kampanii są kluczowe, ponieważ sterują kierowaniem i optymalizacją reklam oraz pomagają mierzyć skuteczność działań reklamowych. Bez dobrze zdefiniowanych celów monitorowanie postępu kampanii, wprowadzanie niezbędnych korekt i ostatecznie osiągnięcie pożądanych rezultatów może być trudne.

Ustalenie jasnych i mierzalnych celów kampanii jest podstawowym krokiem w rozwoju skutecznych strategii marketingowych. Zasadniczo cele kampanii są niezbędne do wzmocnienia wpływu i skuteczności działań reklamowych.

Zakończenie z doświadczenia

Prawidłowe skonfigurowanie celów kampanii wymaga czasu lub doświadczenia. Jeśli Twoim głównym zajęciem jest prowadzenie firmy, a kampanii Google Ads możesz poświęcić minimalną ilość czasu, wybór odpowiedniego celu może wiązać się z testowym uruchomieniem nawet czterech różnych kampanii. Po wybraniu odpowiedniego celu kampanii konieczne jest jego optymalizowanie oraz analiza na zgłaszane przez Google Rekomendacje. Jeśli zapomnisz zareagować na Rekomendację, Google obniży poziom optymalizacji Twojej kampanii. Takie działanie sprawi, że wykorzystanie budżetu pozostanie na tym samym poziomie, ale liczba pozyskiwanych klientów drastycznie spadnie.

Dbając o zadowolenie użytkowników Google Ads firma Google przygotowała bezpłatne kursy dla każdego typu reklamy kończące się Certyfikatem, do którego otrzymania konieczne jest zdanie odpowiedniego egzaminu. https://skillshop.withgoogle.com/

Reklamy Google Ads są stale udoskonalane, a otrzymany certyfikat ważny jest jedynie przez Rok od jego zdania. Pracując z reklamami Google Ads niemal codziennie przed każdym egzaminem powtórzenie kursu jest niezbędne.

Złoty podział w prowadzeniu biznesu zakłada, że po Twojej stronie pozostanie rozwój firmy, a my skupiamy się na jej skutecznej reklamie.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!