Czym jest i jak działa Google Display Network

Czym jest i jak działa Google Display Network

4 sierpnia 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 7 min.

Google Display Network to bardzo popularne narzędzie od Google, które pozwala dotrzeć do dużej grupy klientów. Czym jednak dokładnie jest owa sieć i jak działa? Tego dowiesz się w tym artykule.

Google Ads Display Network – definicja

Reklamy typu display polegają na wynajmowaniu określonej powierzchni reklamowej w różnych miejscach w Internecie. Google Display Network to z kolei sieć reklamowa należąca do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie, która zrzesza tego typu lokalizacje w sieci.

Jak podaje Google, Display Network obejmuje ponad 2 miliony stron internetowych, które docierają do ponad 90% użytkowników Internetu.

Jak działa Display Network?

Google Display Network przybiera różne formy jak:

  • Baner – popularny format, który wyświetla się w różnych miejscach na stronie.
  • Reklama pełnoekranowa – reklama taka zajmuje cały ekran i pojawia się zazwyczaj, gdy użytkownik otwiera nową podstronę (obejrzenie jej fragmentu jest czasami wymagane, aby przejść do interesującego nas contentu).
  • Reklama elastyczna – system kampanii display automatycznie dobiera różne nagłówki, zdjęcia, opisy i lokalizacje, aby stworzyć kombinację jak najlepiej pasującą do danych odbiorców.

Jeden z częściej spotykanych rodzajów reklamy display

Reklamy tego typu stanowią często pasywną formę marketingu. Możliwe, że gdy przeglądasz różne strony internetowe, nie zawsze je zauważasz. Jeśli mamy je do czegoś przyrównać, to przypominają tradycyjne banery, które znajdują się np. przy ruchliwej ulicy. Podobnie jak w ich przypadku także tutaj ma miejsce wynajmowanie powierzchni reklamowej.

Adresaci reklam display mogą być dobierani na różny sposób:

  • Zainteresowania – Google dobiera odbiorców, którzy interesują się zagadnieniami powiązanymi z Twoją ofertą.
  • Demografia – określ różne szczegóły jak wiek, płeć, lokalizacja, stan cywilny itp., aby skierować reklamy do określonej grupy.
  • Aktywność – dzięki plikom cookies Google Display Network może analizować aktywności użytkowników (np. dodawanie produktów do koszyka) i na tej podstawie dobierać reklamy w odpowiednim czasie.

Czym jednak różni się Google Display Network od Google Search Network? Główna rozbieżność między nimi sprowadza się do tego, gdzie się znajdują. Miejsce reklam z tej drugiej kategorii znajduje się w wynikach wyszukiwania.

Są one zwykle bardziej powiązane z tym, czym właśnie jest zainteresowany użytkownik, gdyż ich tematyka zależy od wpisanej frazy kluczowej. Reklamy w Display Network nieraz nie mają związku z naszymi zainteresowaniami. Dzieje się tak, gdyż reklamodawca może wykupić określoną powierzchnię oraz zarezerwować ją dla wybranej oferty.

Display Google – podsumowanie

Kampanie display to niewątpliwie świetny sposób na dotarcie do większej ilości klientów. Postaraj się zatem wykorzystać ich potencjał.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!