9 sierpnia 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Docieranie do wcześniejszych klientów oraz do osób, które już wykazały pewne zainteresowanie Twoją ofertą, to świetny sposób na zwiększenie efektywności działań marketingowych. Jak to zatem zrobić? Odpowiedzią jest customer match remarketing.
Customer match remarketing (lub po prostu marketing) to proces tworzenia precyzyjnie określonej grupy docelowych odbiorców reklamy na podstawie dotyczących ich danych. Proces ten jest możliwy w odpowiednich sieciach reklamowych jak Customer Match (Google) oraz Custom Audiences (Facebook).
W artykule tym skupimy się na customer match marketingu w przypadku Google. Na czym zatem polega ten proces?
Google Ads Customer Match może pomóc Ci docierać do użytkowników, którzy online lub offline wchodzili w interakcje z Twoją firmą. Jako że podczas korzystania z Internetu używają konta Google do wielu czynności jak logowanie się do sklepów, przeglądanie YouTube, czy pobieranie aplikacji, ich aktywność oraz działania można śledzić.
Oprócz tego samo konto Google przechowuje takie dane jak:
Dzięki tym informacjom Google może zapewnić użytkownikom bardziej spersonalizowane reklamy i odpowiedzi na zapytania w wyszukiwarce.
Jeśli zaś chodzi o customer match remarketing, to sieć wykorzystuje informacje powiązane z kontami Google, łącząc dane dostarczone przez reklamodawcę (np. nazwisko, numer telefonu, adres) z odpowiednim kontem Google.
Jeśli na przykład podasz adres e-mail klienta na Gmailu (który to oczywiście musi być powiązany z kontem Google) system bardzo łatwo znajdzie taką osobę i skieruje ją do Twojej reklamy. Co więcej, Customer Match może następnie wykorzystać takie informacje, aby zbudować profil zbliżonych użytkowników i następnie do nich skierować podobne reklamy.
Dzięki Google Customer Match dotrzesz do klientów w różnych miejscach jak wyniki wyszukiwania Google, YouTube, Gmail i wiele więcej. Przy okazji skutecznie wykorzystujesz swoje zasoby. Osoby, które pozyskałeś na swoją listę mailingową, mogą się z niej wypisać. Jednak dzięki omawianemu narzędziu dalej będziesz w stanie do nich docierać.
Nawet jeśli Twoja lista kontaktów nie jest duża, z czasem może się bardzo powiększyć dzięki możliwości docierania do klientów o podobnych zainteresowaniach. W ten sposób nie tylko zwiększysz zasięgi, ale dalej zachowasz wysoką skuteczność swoich działań marketingowych.
Omówiona w tym artykule metoda docierania do klientów jest nieco bardziej zaawansowana w porównaniu do innych kanałów, jednak daje wiele korzyści. Na pewno warto się nią zainteresować.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację