26 listopada 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Organizowanie działań marketingowych to złożony proces, który obejmuje wiele etapów. Jednym z nich jest media plan. W tym artykule dowiesz się więcej na temat tego, czym on jest i jak go przygotować.
Media plan to kluczowy element tworzenia strategii marketingowej. Jego celem jest określenie najlepszej kombinacji mediów (czyli platform i metod docierania do docelowej grupy), aby osiągnąć cele dotyczące sprzedaży i budowania marki.
W procesie przygotowywania strategii mediowej należy znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
Media plan kampanii reklamowej obejmuje zatem formułowanie strategii, ocenę jej skuteczności i optymalizowanie rezultatów. Kolejnym etapem jest tzw. media buying, którego celem jest już wprowadzenie takich planów w praktyce poprzez skoordynowany i maksymalnie opłacalny zakup wybranych mediów reklamowych.
Stworzenie media planu to złożony proces, dlatego zwykle zadaniem tym zajmuje się agencja marketingowa.
Oto kilka kwestii, na które należy zwrócić uwagę podczas tworzenia strategii mediowej:
Cele powinny być konkretne. Ogólne „zwiększenie zysków” nie pomaga w planowaniu działań. Warto na tym etapie ustalić zatem, czy w grę wchodzi także budowanie reputacji marki i lepsza sprzedaż wybranych produktów oraz usług. Poszczególne media mogą lepiej lub gorzej sprawdzać się w tego typu dążeniach, dlatego dobre zaplanowanie tego, co chce się osiągnąć, bardzo pomoże.
Kluczowym elementem współczesnego marketingu jest tworzenie świetnego doświadczenia klienta. Oznacza to, że opracowywanie komunikatów marketingowych i wybieranie miejsca ich publikacji wymaga skupienia się na konkretnych potrzebach odbiorców, których to w pierwszej kolejności trzeba dobrze poznać.
Komunikaty marketingowe powinny być odpowiednio zorganizowane. Zazwyczaj można je przygotować według następujących schematów:
Dobrze przygotowana strategia mediowa może bardzo pomóc w zaplanowaniu działań marketingowych. W ten sposób na pewno zwiększysz ich skuteczność oraz zoptymalizujesz budżet.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację