Jak działa Google AdWords (Google Ads)

Jak działa Google AdWords (Google Ads)

27 czerwca 2022
Czas czytania to: 7 min.

Google Ads (wcześniej znane jako Google AdWords) to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w marketingu internetowym. Jak jednak dokładnie działa? Czy są jakieś zasady, o których warto pamiętać, podczas prowadzenia tam reklam? Tego typu kwestiom przyjrzymy się w tym artykule.

Jak działa Google AdWords (Ads)?

Google Ads umożliwia firmom kierowanie reklam do użytkowników w dwóch głównych kanałach –sieci wyszukiwania i sieci display.

W sieci wyszukiwania reklamodawcy składają oferty na odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu mogą pokazywać swoje linki promocyjne użytkownikom, którzy wpisują powiązane zapytania w Google. Płatne wyniki wyszukiwania są zwykle wyświetlane na górze i na dole strony, a obok nich znajduje się napis „Reklama”.

Sieć display oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania banerów reklamowych w witrynach należących do sieci Google. Są to zarówno małe blogi, jak i duże portale tematyczne.

Google Ads – rodzaje kampanii

W jaki sposób można zorganizować swoje działania reklamowe w Google Ads? Oto kilka głównych typów kampanii:

Google Ads – zasady

Oto kilka zasad, o których należy pamiętać podczas korzystania z konta reklamowego Google Ads:

Konto reklamowe Google Ads – podsumowanie

Za pomocą Google Ads można dotrzeć do mnóstwa klientów. Postaraj się zatem wykorzystać potencjał, jaki tkwi w tym narzędziu.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!