Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

Pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads) – co wybrać?

20 czerwca 2022
Czas czytania to: 8 min.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów przez Internet, jedno z podstawowych pytań brzmi: „pozycjonowanie czy Adwords (Google Ads)?”. Na co zatem się zdecydować? Kwestii tej bliżej przyjrzymy się w tym artykule.

Pozycjonowanie – czym jest?

Pozycjonowanie (określane też jako pozycjonowanie organiczne lub SEO) to zestaw działań, których celem jest lepsze dostosowanie strony względem wymagań Google. W ich skład wchodzi głównie:

Dzięki takim krokom strona staje się lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu może ona pozyskiwać ruch organiczny od użytkowników, którzy wprowadzają w Google frazy kluczowe powiązane z tematyką witryny.

Pozycjonowanie – zalety:

Pozycjonowanie – wady:

Kampania Google Ads – czym jest?

Kampanie Google Ads (wcześniejsza nazwa to Google Adwords, która jest już nieaktualna, ale dalej wiele osób z niej korzysta) polegają na publikowaniu reklam w partnerskiej sieci Google. Mogą one pojawiać się w:

W przypadku takich reklam istnieją różne modele rozliczeń, gdzie opłata od reklamodawcy jest pobierana za kliknięcie (CPC), wyświetlenia (CPM), czy konwersję (CPA).

Kampania Google Ads – zalety:

Kampania Google Ads – wady:

Podsumowanie – co wybrać?

Oba rozwiązania mają swoje zastosowanie. Jeśli chcesz efektywnie wydać swoje środki i jesteś w stanie poświęcić więcej czasu, aby zbudować solidny fundament pod promocję swojej oferty, skorzystaj z SEO.

Jeśli jednak chcesz skupić się na promocji np. jednego produktu, w przypadku którego nie ma raczej sensu tworzenia osobnej strategii pozycjonowania w Google, lepszym wyjściem będzie Google Ads.

Ogólnie rzecz biorąc, Twoja reklama w Google osiągnie najlepsze efekty, jeśli połączysz obie omówione metody i w pełni wykorzystasz fakt, jak wzajemnie się uzupełniają.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!