Nowe trendy w e-marketingu 2021

Nowe trendy w e-marketingu 2021

30 lipca 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.

Czy chciałbyś poznać nowe trendy w marketingu, które warto mieć na uwadze w tym roku? W tym artykule bliżej przyjrzymy się 5 z nim. Zapoznaj się z nimi dokładnie i wykorzystaj tę wiedzę, aby wyprzedzić konkurencję.

1. Cyfrowa transformacja

Z racji pandemii powrót do prowadzenia biznesu „po staremu” jest praktycznie niemożliwy. Wszystkie firmy muszą dostosowywać się do nowej rzeczywistości, w czym na pewno pomaga cyfrowa transformacja. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw będzie uruchamiać nowe kanały promocji w Internecie lub w pełni przenosić tam swoje działania marketingowe.

2. Programmatic Ads

Programmatic Ads to system, którego celem jest automatyczne kupowanie powierzchni reklamowej pod prowadzoną kampanię marketingową. Za podejmowanie decyzji w tym aspekcie odpowiedzialne są samouczące się algorytmy, które w czasie rzeczywistym (czyli za każdym razem, gdy użytkownik odwiedza stronę), ustalają, czy warto wyświetlić mu Twoją reklamę. Pod uwagę biorą wtedy wszystkie dane, jakie udało im się zgromadzić na temat odbiorcy.

Technologia maszynowego uczenia się, z której to korzysta Programmatic Ads, w ostatnich latach dynamicznie się rozwija, dzięki czemu omawiany trend w marketingu będzie przybierać na sile.

3. Sprzedaż na LinkedIn

Większości osobom marketing w mediach społecznościowych kojarzy się z Facebookiem czy Instagramem. Warto jednak docenić także potencjał, jaki kryje w sobie LinkedIn.

Płatne reklamy na tej platformie są oczywiście zwykle droższe niż choćby na Facebooku, jednak pozwalają bezpośrednio dotrzeć do klientów biznesowych oraz do pracujących w nich osób decyzyjnych.

4. Krótkie materiały video

Krótkie filmiki z atrakcyjnym montażem dalej zyskują popularność. Ów nowy trend w marketingu został zapoczątkowany na TikToku, a następnie zaadaptował go Instagram. Niedawno także platforma YouTube dostrzegła jego potencjał, wprowadzając osobną kategorię materiałów w krótkim formacie.

Takie treści mają niewątpliwie bardzo duży potencjał, jeśli chodzi o docieranie do młodszego pokolenia, dlatego ich znaczenie będzie stale rosnąć.

5. Sprawny i wielokanałowy kontakt klienta z firmą

Analiza przeprowadzona przez Salesforce wykazała, że 80% klientów uważa, iż doświadczenie, jakie mają z daną firmą, jest tak samo ważne, jak jej produkty i usługi.

Co to oznacza w praktyce? Kupujący coraz bardziej cenią sobie możliwość skorzystania z pomocy chatbota lub konsultanta drogą mailową lub telefoniczną. Oczekują, że ich kolejna interakcja będzie mogła zacząć się tam, gdzie wcześniej została zakończona. Taki układ zapewnia im maksymalnie wygodne doświadczenie zakupowe.

Trendy marketingowe – podsumowanie

Reklama to dynamicznie rozwijająca się branża. Warto zatem stale mieć na uwadze nowe trendy w marketingu, aby nie pozostać w tyle za konkurencją.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!