24 maja 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Pozyskiwanie klientów staje się coraz trudniejsze. Konsumenci są wyczuleni na różne chwyty reklamowe. Praktycznie każdy korzysta z jakiejś formy AdBlocka, a takich zjawisk jak „ślepota banerowa” nie można ignorować. Jak zatem promować swoją ofertę? Z pomocą przychodzi tutaj inbound marketing.
Tradycyjny marketing polega na aktywnym „wychodzeniu” do klienta ze swoją ofertą. Odbywa się to za pomocą spotów reklamowych, banerów, bezpośrednim kontakcie (np. telemarketing) itp. W wielu przypadkach komunikat jest nieproszony i niejako wybija docelowego odbiorcę z tego, czym się aktualnie zajmował (jak choćby reklama przerywająca film w telewizji).
Inbound marketing (marketing przychodzący) to z kolei przeciwieństwo wyżej omówionego procesu. Jego celem jest zdobywanie widoczności i dobrej reputacji, które prowadzą do tego, że klienci sami aktywnie zaczną szukać Twojej oferty. Zamiast „wykupywać uwagę”, firmy stosujące inbound marketing stosują nowe metody ukierunkowane na budowanie świadomości, rozwijanie relacji i generowanie leadów.
Inbound marketing wymaga tak naprawdę korzystania z licznych form reklamy. Można w to wliczyć content marketing, SEO, artykuły blogowe, artykuły w czasopismach branżowych, eventy, szkolenia, media społecznościowe, e-mail i wiele więcej. Ogólnym celem jest dostarczanie odbiorcom wartościowych treści, które wzbudzą ich zaufanie do marki, jak i zainteresowanie docelową ofertą.
Rozważ następujący scenariusz. Na stronie firmowej dietetyka można za darmo pobrać plan diety wegetariańskiej. Nasz przykładowy użytkownik (nazwijmy go Kamil) trafia na nią, gdyż od czasu do czasu zagląda na blog prowadzony na owej stronie. Zaczyna z niej korzystać i jest zadowolony z efektów.
Kamil dochodzi jednak do wniosku, że wolałby wprowadzić pewne zmiany w diecie, ale nie chce zepsuć całego planu. Najlepszym wyjściem w tej sytuacji byłoby skonsultowanie się z jej samym autorem. Okazuje się, że oferuje on konsultacje dietetyczne. W efekcie Kamil staje się klientem.
Zauważ, że w całym procesie aktywne prezentowanie oferty przez dietetyka praktycznie nie miało miejsca! Kamil musiał jednak przejść przez pewne etapy. Pierwszym było regularne czytanie bloga, a następnie pobranie planu diety. Jako że był zadowolony z contentu, jaki otrzymał, sam zdecydował zapoznać się z ofertą i z niej skorzystać.
Marketing przychodzący to obecnie jeden z najlepszych sposobów na pozyskiwanie klientów. Pamiętaj oczywiście, że cały proces wymaga zastosowania przemyślanej strategii marketingowej, która często przynosi efekty dopiero po pewnym czasie. Uzbrój się zatem w cierpliwość, a efekty na pewno będą zadowalające.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację