14 marca 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Bez nich nie bylibyśmy w stanie korzystać z Internetu. Niektóre z nich cieszą się mniejszą i większą popularnością. W tym artykule poznasz zatem ranking przeglądarek w Polsce oraz na świecie na desktop i na urządzeniach mobilnych.
W tym artykule posłużymy się danymi zgromadzonymi przez StatCounter od początku do końca 2021 roku. Zacznijmy zatem od świata w kontekście desktop:
Jak widać, zdecydowanie dominuje tutaj Chrome. Pozostała trójka (Safari, Microsoft Edge i Firefox) osiągają z osobna jedynie ok. 8-10%.
Oto, jak statystyki światowe prezentują się w przypadku urządzeń mobilnych:
Podobnie ogromną przewagę zyskuje tutaj przeglądarka Google Chrome. Z drugiej strony Safari osiąga prawie 25%, co na pewno wynika z popularności telefonów marki Apple.
Telefony marki Samsung są także dość popularne na całym świecie, dlatego przeglądarka dedykowana urządzeniom owej firmy (Samsung Internet) zajmuje w tym zestawieniu 3 miejsce.
UC Browser (2,13%) to z kolei przeglądarka internetowa stworzona przez firmę będącą spółką zależną Alibaba Group. Jest ona bardzo popularna w Indiach, Indonezji i w Chinach, stąd jej 4 miejsce w zestawieniu.
Oto najpopularniejsze przeglądarki www na desktop w Polsce:
Podobnie jak w skali świata, Google Chrome także zyskuje znaczącą przewagę w porównaniu do innych przeglądarek, jednak jest ona nieco mniejsza. W przypadku pozostałych miejsc także widać większe różnice, gdyż z Firefoxa korzysta niemal 20% użytkowników, a trzecią pozycję zajmuje Opera (12,06%).
Udział przeglądarki Safari, z której korzystają użytkownicy komputerów Apple, to jedyne 2,5%. Powodem jest oczywiście to, że urządzenia Apple nie są zbyt popularne w naszym kraju.
Przyjrzyjmy się zatem statystykom w przypadku urządzeń mobilnych:
W Polsce przewaga przeglądarki Chrome na urządzeniach mobilnych jest jeszcze większa, niż ma to miejsce w skali świata. Powód jest dość oczywisty – stosunkowo mała popularność urządzeń Apple z przeglądarką Safari. Jej udział w zestawieniu jest tylko nieco mniejszy od tego generowanego przez Samsung Internet (6,39% vs 7,18%).
Jak więc widać, od lat za wiele się nie zmieniło. Chrome dalej dominuje na desktop, a na urządzeniach mobilnych dzieli się popularnością z Safari. Jako że ta druga w naszym kraju nie jest zbyt popularna, w Polsce owa przepaść jest jeszcze większa na korzyść rozwiązania od Google. Z kolei przeglądarka Edge od Microsoftu dalej nie jest w stanie się przebić.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację