9 sierpnia 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Internet to obecnie jeden z najlepszych sposobów na zdobywanie klientów, niezależnie od tego, o jakich biznesach mowa. Warto dlatego wiedzieć, jak reklamować firmę w sieci. W tym artykule poznasz 5 takich sposobów.
SEO, czyli Search Engine Optimization odnosi się do ogółu czynności, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu, gdy potencjalni klienci wpisują frazy kluczowe związane z Twoją ofertą (np. „księgowość małe firmy Gdańsk”), istnieje większa szansa, że pojawisz się w SERP-ach (Search Engine Results Page).
Dzięki reklamom Google Ads Twoja oferta także będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania, jednak w porównaniu do SEO odbywa się to według innych reguł. Podczas gdy w pozycjonowaniu Google bierze pod uwagę jakość strony i wiele innych czynników, aby zadecydować o pozycji, tak w przypadku Google Ads kluczowe znaczenie ma to, jaki budżet jesteś gotowy poświęcić na konkretne „bidy” w systemie aukcyjnym.
Reklama internetowa to nie tylko docieranie do całkowicie nowych potencjalnych klientów, ale także i podtrzymywanie zainteresowania tych obecnych. E-mail marketing to świetny sposób, aby budować głębszą relację z kupującymi, jak i przypominać się tym, którzy nie są jeszcze zdecydowani.
Profil Firmy w Google to niejako wizytówka biznesu, która pojawia się przy zapytaniach związanych z daną organizacją i jej ofertą. Warto zadbać o to, aby zawierały się tam kompletne informacje na temat:
Na takim profilu użytkownicy mogą także zostawiać pytania i recenzje, na które to warto reagować, wyjaśniając np. nieporozumienia.
Influencerzy to osoby ze świata mediów internetowych, które są rozpoznawalne i powinny przy tym wykazywać się pewną wiedzą i ekspertyzą z wybranej dziedziny. Warto z takimi osobami wchodzić we współprace reklamowe.
Załóżmy, że sprzedajesz sprzęt elektroniczny. W takiej sytuacji powinni interesować cię influencerzy ze sfery nowoczesnych technologii, którzy publikują np. na YouTube recenzje i testy produktów oraz poradniki.
W ramach współpracy reklamowej taka osoba może po prostu wspominać na początku odcinków, że jesteś sponsorem kanału, czy też informować o promocjach, jak i zapewniać kupony rabatowe.
Pamiętaj, aby cała relacja była przejrzysta i zgodna z wymaganiami prawnymi – przykładowo niedozwolone jest ukrywanie tego, że produkt do recenzji został zapewniony przez reklamodawcę i materiał jest sponsorowany.
Istnieje mnóstwo sposobów na to, aby zdobyć klientów przez Internet. Postaraj się skorzystać z kilku tych tutaj omówionych, a na pewno uzyskasz efekty.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację