8 sierpnia 2022 Autor: DNS Group Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
„Content”, „content marketing”, „SEO content” – z tymi i powiązanymi terminami zapewne spotkałeś się wiele razy, gdy wyszukiwałeś jakiekolwiek informacje na temat marketingu internetowego. Czym zatem jest ów content? Jakie ma znaczenie? Tego dowiesz się w tym artykule.
Content to angielskie słowo, które w codziennym użytku można przetłumaczyć na „zadowolony” lub „usatysfakcjonowany”. W kontekście marketingu oznacza ono jednak „zawartość”, „treść” lub „pożyteczne informacje”.
Niektórzy proponują nawet definicję: „content to kontekstowe informacje, które są pożyteczne dla ludzkiego odbiorcy”.
Content przybiera różne formy – tekst, grafika, materiały video i audio czy też ich dowolna kombinacja. Tego typu content wypełnia następnie różne miejsca w sieci – kanały na YouTube, profile w mediach społecznościowych, czy blogi na stronach internetowych.
Content na stronie firmowej zawsze powinien być rozumiany jako ciekawe, angażujące i przydatne informacje. Z biznesowej perspektywy ma to duże znaczenie – tylko tego typu treści będą w stanie przykuć uwagę odbiorców, budując jednocześnie z nimi relacje i zaufanie, aby przekształcić ich w potencjalnych klientów.
Właśnie tutaj w grę wchodzi content marketing. Można zdefiniować go jako strategiczne podejście, którego celem jest dobrze zaplanowane tworzenie i publikowanie treści skierowanych do jasno zdefiniowanej grupy odbiorców. Tego typu content ma następnie przyciągać takich docelowych użytkowników i z czasem zachęcić ich do podjęcia akcji, która jest zyskowna z punktu widzenia publikującego.
Istnieje wiele typów treści, które mogą być wykorzystywane w szerszej strategii content marketingowej:
Content ma bardzo duże znaczenie, jeśli chcesz pozyskiwać klientów przez Internet i tworzyć swoją reputację w sieci. Postaraj się dlatego w niego inwestować, jak i zbudować związaną z nim przemyślaną strategię.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację