Darmowa reklama w internecie to (raczej) ściema

Darmowa reklama w internecie to (raczej) ściema

10 grudnia 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 5 min.

Promowanie się w sieci nie ma tak wysokiej bariery wejścia, jak prasa czy radio, dlatego wiele przedsiębiorców w pierwszej kolejności decyduje się na taki rodzaj marketingu. Każdy chce oczywiście ciąć koszty, dlatego często można natknąć się na artykuły dotyczące darmowej reklamy w Internecie. Co powinieneś na jej temat wiedzieć? Tego dowiesz się w tym artykule.

Darmowa reklama w Internecie – czym jest?

Czego dotyczy darmowa reklama w Internecie? Najczęściej artykuły opisujące takie metody skupiają się na technikach, o których to trudno powiedzieć, aby były darmowe, jeśli zależy Ci na prawdziwych efektach. Jeśli już, to łączy je stosunkowo niski próg wejścia, dlatego są co najwyżej bezpieczne w wypróbowaniu.

Wystarczy spojrzeć na kilka pierwszych lepszych artykułów opisujących metody na darmową promocję w Internecie, a znajdziemy w nich takie pozycje jak:

  • Strona internetowa
  • Blog
  • Media społecznościowe
  • E-mail marketing
  • SEO
  • Wpisy gościnne
  • Marketing szeptany
  • Video marketing

Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z nich:

  • Strona internetowa

Jeśli korzystasz z darmowego hostingu, strona zamienia się w gazetkę reklamową. Samodzielnie, bez wcześniejszego doświadczenia, też raczej nie stworzysz dobrze zaprojektowanej witryny nawet w obecnej dobie przystępnych CMS-ów.

  • Blog

Pisać każdy potrafi, ale czy w taki sposób, aby pojawiło się to wysoko w Google? Nawet jeśli tak, to tworzenie jakościowych, oryginalnych i dobrze zoptymalizowanych artykułów jest zwykle czasochłonne.

  • SEO

Search Engine Optimization to na tyle rozbudowana dziedzina, że trudno dobrze orientować się w niej w miarę dobrze we wszystkim.

  • Marketing szeptany

Jeśli nie jest on umiejętnie prowadzony, sprowadza się do spamowania forów tematycznych komentarzami z linkami do swojej oferty – takie podejście nie przyniesie dobrych efektów.

Co łączy te metody marketingowe? Oczywiście wszystkie one mogą być bardzo skuteczne i wiele firm z powodzeniem je wykorzystuje. Trudno jednak mówić o tym, aby były one darmowe. Pamiętaj, że Twój czas to też pieniądz. Skuteczne korzystanie z tego typu technik wymaga ich opanowania, co nie jest takie proste.

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, na głowie masz wiele zajęć. Czy faktycznie będzie Ci się opłacać zainwestować swoje moce przerobowe w naukę np. video marketingu? Nad tym musisz zastanowić się już sam, ale pamiętaj, że tak naprawdę nie ma nic za darmo.

Bezpłatne katalogi stron i inne rzeczy związane z SEO

Jak wspomniano wcześniej, SEO to rozbudowana dziedzina, dlatego w samym jej obrębie można znaleźć osobne sposoby na „bezpłatną” reklamę w Google. Jednym z nich są darmowe katalogi stron. Choć swego czasu miały one wartość, to jednak teraz należy być w związku z nimi bardzo ostrożnym, zwłaszcza jeśli chodzi o te bezpłatne. W przeciwnym razie mogą one nawet zaszkodzić Twojej witrynie. Więcej na ten temat dowiesz się w tym artykule.

W sieci można też znaleźć informacje o darmowych audytach SEO. Zwykle polegają one na automatycznym przeanalizowaniu strony pod kątem pozycjonowania. Oczywiście da się z tego wyciągnąć przydatne wnioski, jednak nie zastąpi to gruntownego przebadania witryny zrealizowanego przez agencję.

Darmowa reklama w Internecie – podsumowanie

Pamiętaj, że dostajesz to, za co płacisz. Jeśli więc mowa o bezpłatnej reklamie w Google, zawsze gdzieś jest jakiś haczyk. O ile zatem nie zamierzasz samemu poświęcić dużo czasu na opanowanie wspomnianych „darmowych” metod na promocję, lepiej skorzystaj z usług specjalistów.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!