Google Trends – czym jest i jak z niego korzystać

Google Trends – czym jest i jak z niego korzystać

29 października 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.

Google Trends to jedno z ciekawszych narzędzi od Google. Za jego pomocą można głębiej wniknąć w poszczególne zapytania, a dzięki odrobinie umiejętności da się je wykorzystać w celach marketingowych. W tym artykule bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu.

Czym jest Google Trends?

Google Trends to narzędzie, które pokazuje, jak często dane hasło jest wpisywane do wyszukiwarki Google w stosunku do całkowitej liczby wyszukiwań w wybranym przedziale czasu. Funkcje te można wykorzystać do porównawczego badania słów kluczowych oraz do wykrywania skoków wolumenu zapytań na dane frazy wywołanych przez np. światowe wydarzenia.

Google Trends – jak korzystać?

Przejdź na adres trends.google.pl i wprowadź przykładowe zapytanie:

Do dyspozycji masz kilka głównych filtrów:

  • Region – cały świat, wybrany kraj, region administracyjny (np. w przypadku polski województwo).
  • Zakres czasowy – minimum ostatnia godzina, maksimum od 2004 roku.
  • Kategorie – jeśli dane słowo ma kilka znaczeń, np. jaguar, za pomocą kategorii możesz doprecyzować, czy masz na myśli zwierzę, czy markę samochodów.
  • Źródło – określ, czy chcesz zawęzić wyniki do wyszukiwarki grafiki, wiadomości, Zakupów Google lub YouTube.

Poniżej wykresu umieszczona jest mapa przedstawiająca popularność danego zapytania w podregionach (lub państwach, jeśli wyszukiwanie dotyczy całego świata).

Na samym dole znajdują się podobne ogólne tematy i konkretne powiązane zapytania.

Gdy na samej górze wprowadzisz zapytanie do analizy, wszystkie pozostałe dane będą przedstawione w formie porównawczej:

Google Trends – jak korzystać w celach marketingowych?

Oto kilka porad, jak wykorzystać omawiane darmowe narzędzie w biznesie:

1. Przechodź od ogółu do szczegółu

Realizując research, zacznij od ogólnych fraz analizowanych w dużej skali, a następnie zawęź swoje poszukiwania do konkretnych zapytań. Nie zapomnij o filtrowaniu z uwzględnieniem kategorii oraz konkretnych źródeł (np. YouTube).

2. Znajdź zyskujące popularność tematy na artykuły

Wprowadź kilka słów kluczowych i porównaj ich popularność w przypadku ostatnich kilku miesięcy oraz lat. Ustal, które z nich zaczynają trendować. Pamiętaj, że dzięki narzędziu masz także szybki wgląd w powiązane tematy i frazy, co pozwoli Ci jeszcze sprawniej znaleźć ciekawe pomysły na content.

3. Wykorzystaj dane z Google Trends do wzbogacenia contentu

Same informacje, jakie da się zdobyć dzięki Trendom Google, mogą posłużyć do przygotowania ciekawszych treści. Załóżmy, że analizujesz jakieś praktyki, produkty lub usługi w swojej branży. Wykorzystaj Google Trends, aby zaprezentować spadek lub wzrost popularności poszczególnych zagadnień, a następnie pobudzić odbiorców do dyskusji, co się do tego przyczyniło.

Google Trends – podsumowanie

Dzięki odrobinie wysiłku możesz wykorzystać omówione w tym artykule narzędzie do tworzenia contentu, a nawet szukania inspiracji dla nowych produktów i usług. Postaraj się zatem w pełni korzystać z Google Trends.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!