29 października 2021 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Google Trends to jedno z ciekawszych narzędzi od Google. Za jego pomocą można głębiej wniknąć w poszczególne zapytania, a dzięki odrobinie umiejętności da się je wykorzystać w celach marketingowych. W tym artykule bliżej przyjrzymy się temu zagadnieniu.
Google Trends to narzędzie, które pokazuje, jak często dane hasło jest wpisywane do wyszukiwarki Google w stosunku do całkowitej liczby wyszukiwań w wybranym przedziale czasu. Funkcje te można wykorzystać do porównawczego badania słów kluczowych oraz do wykrywania skoków wolumenu zapytań na dane frazy wywołanych przez np. światowe wydarzenia.
Przejdź na adres trends.google.pl i wprowadź przykładowe zapytanie:
Do dyspozycji masz kilka głównych filtrów:
Poniżej wykresu umieszczona jest mapa przedstawiająca popularność danego zapytania w podregionach (lub państwach, jeśli wyszukiwanie dotyczy całego świata).
Na samym dole znajdują się podobne ogólne tematy i konkretne powiązane zapytania.
Gdy na samej górze wprowadzisz zapytanie do analizy, wszystkie pozostałe dane będą przedstawione w formie porównawczej:
Oto kilka porad, jak wykorzystać omawiane darmowe narzędzie w biznesie:
Realizując research, zacznij od ogólnych fraz analizowanych w dużej skali, a następnie zawęź swoje poszukiwania do konkretnych zapytań. Nie zapomnij o filtrowaniu z uwzględnieniem kategorii oraz konkretnych źródeł (np. YouTube).
Wprowadź kilka słów kluczowych i porównaj ich popularność w przypadku ostatnich kilku miesięcy oraz lat. Ustal, które z nich zaczynają trendować. Pamiętaj, że dzięki narzędziu masz także szybki wgląd w powiązane tematy i frazy, co pozwoli Ci jeszcze sprawniej znaleźć ciekawe pomysły na content.
Same informacje, jakie da się zdobyć dzięki Trendom Google, mogą posłużyć do przygotowania ciekawszych treści. Załóżmy, że analizujesz jakieś praktyki, produkty lub usługi w swojej branży. Wykorzystaj Google Trends, aby zaprezentować spadek lub wzrost popularności poszczególnych zagadnień, a następnie pobudzić odbiorców do dyskusji, co się do tego przyczyniło.
Dzięki odrobinie wysiłku możesz wykorzystać omówione w tym artykule narzędzie do tworzenia contentu, a nawet szukania inspiracji dla nowych produktów i usług. Postaraj się zatem w pełni korzystać z Google Trends.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację