Monitoring mediów – poznaj 3 przydatne narzędzia

Monitoring mediów – poznaj 3 przydatne narzędzia

20 października 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Jeśli starasz się budować wizerunek firmy w Internecie, nie możesz zdawać się na domysły. Aby zatem zdobyć konkretne dane na temat swoich działań, warto jest korzystać z narzędzi do monitoringu mediów. W tym artykule poznasz 3 z nich.

Social media monitoring – czym jest?

Celem monitoringu mediów jest kontrolowanie tego, jak Twoja marka jest traktowana w Internecie. Obecnie w sieci istnieje mnóstwo platform i form treści, dlatego samodzielne wyszukiwanie wszelkich zmianek użytkowników byłoby bardzo czasochłonne.

Narzędzia do monitoringu mediów pozwalają szybko znaleźć i zgromadzić np. wypowiedzi związane z Twoją firmą, niezależnie, czy mowa o Facebooku, Twitterze, forach tematycznych, komentarzach pod filmami na YouTube i wiele więcej.

Monitoring mediów – narzędzia

Oto 3 przydatne narzędzia, z których warto korzystać:

1. Brand24

Brand 24 to jedno z najpopularniejszych narzędzi w Polsce do monitoringu mediów. Platforma pozwala ustalić, kto jest nowym klientem, monitorować opinie i przesyłać komentarze w czasie rzeczywistym. W przypadku samych działań użytkowników można mieć wgląd w analizę sentymentu, kontekst dyskusji i wiele więcej.

Narzędzie gromadzi 36 miesięcy historii danych i pozwala eksportować raporty do Excela, a nawet skorzystać z pomocy konsultanta.

Brand24 oferuje darmowy okres próbny, który trwa 14 dni. Koszt miesięcznej subskrypcji w zależności od pakietu wynosi od 149 do 1999 złotych miesięcznie.

2. Semrush

Semrush to tak naprawdę cały pakiet narzędzi przydatnych podczas realizowania działań z zakresu marketingu internetowego takich jak SEO, content marketing i wiele więcej.

W przypadku monitoringu mediów na pewno zainteresuje Cię moduł Social Media Toolkit, w którego skład wchodzi narzędzie Social Media Tracker. Choć nie oferuje ono funkcji podobnych do tych w Brand24, to pozwala na śledzenie tego, jak Twoje treści w mediach społecznościowych są odbierane przez użytkowników, czy jak przedstawia się ich demografia. Semrush umożliwia także gromadzenie danych na temat konkurencji i skuteczności płatnych reklam.

Z Semrush można korzystać za darmo, choć wersja ta ma bardzo ograniczone funkcje. Koszt płatnych subskrypcji wynosi od ok. 120 do 550 dolarów miesięcznie.

3. Instytut Monitorowania Mediów

IMM to narzędzie, które pozwala nie tylko dbać o social media monitoring, ale także i gromadzić tego typu dane w kontekście radia, telewizji i prasy. Platforma daje też dostęp do bazy dziennikarzy oraz pozwala na sprawną dystrybucję informacji prasowych.

Instytut Monitorowania Mediów oddaje do dyspozycji narzędzie Admonit, które umożliwia w kontekście prasy, radia i telewizji monitorować reklamy swoje oraz konkurencji. Ze zgromadzonych danych da się także szybko stworzyć raporty porównawcze.

Koszt korzystania z platformy jest wyceniany indywidualnie.

Monitoring mediów – podsumowanie

Jeśli chcesz dokładnie wiedzieć, jak Twoja firma jest postrzegana w Internecie i w innych mediach, koniecznie skorzystaj z któregoś z omówionych tutaj narzędzi. Taka inwestycja na pewno się opłaci.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!