11 września 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 10 min.
Forma reklamy powinna być dobrana ściśle pod klienta, do którego reklamę tą kierujemy. Większość klientów w chwili obecnej korzysta z kanałów komunikacji oraz form rozrywki skupiających się na przekazie wizualnym. Instagram, Snapchat, Tik-Tok to jedynie wybrane spośród nich. Dążąc do zwiększenia sprzedaży w tej grupie odbiorców musimy dopasować nasz przekaz do ich oczekiwań. Elastyczne Reklamy Displayowe wychodzą Nam w tym wypadku naprzeciw.
W tym artykule poruszamy:
Reklama Dispalyowa Google Ads (wcześniej Adwords) wyprzedza swoim istnieniem responsywne strony internetowe oraz internet w smartfonach. Powstały one jako odpowiedź na potrzebę wizualnej reklamy dla usług, których przewagą konkurencyjną jest strona wizualna, a potencjalni klienci kupują “oczami”.
Przez długi czas reklama displayowa opierała się o ściśle określone wymiary banerów, zawierających przekaz graficzny wraz z umieszczoną na stałe treścią. Metoda jakkolwiek skuteczna, opierała się jednak na założeniu, że reklamodawca w pełni zna swojego klienta i wie, jaki przekaz reklamowy najlepiej zadziała.
Elastyczne reklamy displayowe zostały stworzone przez Google w odpowiedzi na zmieniające się sposoby korzystania z internetu. Google po latach doświadczeń i badań nad CTR reklam displayowych uznało, że reklamodawca nie zawsze ma rację i przy okazji tworzenia reklam elastycznych postanowiło dodać do nich znane z reklam tekstowych nagłówki i treści reklamowe. Dzięki temu powstała kompleksowa usługa reklamy zakładająca, że reklamodawca nie zawsze ma rację i czasami warto mu pomóc w odpowiednim doborze słów.
Wyżej wspomniałem o funkcjonalnościach stanowiących mocne strony elastycznych reklam displayowych, czyli możliwość dodania wielu wersji tekstów reklamowych do jednej grafiki, spośród których Google wybierze te, które generują dla klienta najlepszy CTR. Zwiększony CTR nie jest jednak jedynym czynnikiem przemawiającym za elastycznymi reklamami displayowymi. Poniżej przedstawię Wam 4 najważniejsze spośród nich.
Konfigurowanie reklam displayowych odbywa się w zaledwie kilku krokach obejmujących:
W przeciwieństwie do reklamy tekstowej w elastycznych reklamach displayowych nie jest konieczne poświęcanie godzin pracy na napisanie angażujących treści reklamowych wraz z określeniem ich wzajemnych powiązań i kombinacji. Dodatkowo reklama displayowa przemawia do grupy odbiorców, którzy dokonują decyzji zakupowych na podstawie bodźców wzrokowych. Atrakcyjnie przygotowana grafika może w ich wypadku odegrać znaczącą różnicę.
Korzystając z reklam tekstowych, docieramy jedynie do odbiorców, którzy wykorzystują konkretne frazy kluczowe, które wskazaliśmy na liście fraz kluczowych wybranych do naszej kampanii Google Ads. Nasza reklama nie dotrze do osób zainteresowanych oferowaną przez nas usługą, ale wyszukujących jej poprzez inne frazy kluczowe, nie powiązane z naszymi. Potencjalnie więc nie tylko ograniczamy się do przekazu tekstowego, ale i ryzykujemy utratą klientów, którzy docierają do naszych usług inaczej niż się tego spodziewamy.
Elastyczna reklama displayowa opiera się o zainteresowania naszych konsumentów. Śledzi ich zachowanie w internecie. Wykonywane zapytania i docelowe strony internetowe tym sposobem tworzą potencjalne grupy odbiorców najlepiej dopasowane do naszych potrzeb.
Klasyczne reklamy displayowe wyświetlały się w oparciu o wskazane przez reklamodawcę strony internetowe i ich odbiorców. Google wykonało więc kolejny krok naprzeciw potrzebom swoich reklamodawców jak i konsumentów.
Klasyczne reklamy displayowe, takie z których korzystaliśmy przed erą responsywnych stron internetowych oferowały cztery wymiary grafik, z których mogliśmy korzystać:
Spośród tych wymiarów podstawowym i najczęściej wykorzystywanym był kwadrat o wymiarach 250×250 pikseli.
Aktualnie elastyczne reklamy displayowe oferują trzy podstawowe proporcje reklam:
Wartym podkreślenia jest to, że każdy z tych wymiarów reklamy możemy “dociąć” z jednej przesłanej grafiki. Ponadto ze świecą przyjdzie nam szukać elastycznych reklam displayowych, które będą stanowiły idealny kwadrat. Co byście nie robili Google grafikę tą i tak spłaszczy grafikę tworząc miejsce na tekst reklamowy.
Google opiera się aktualnie na proporcjach, nie wymiarach w pixelach aby skalować obraz zależnie od wykorzystywanego do korzystania z internetu urządzenia. Maksymalnie poprawia w ten sposób doznania w kontakcie z Waszą reklamą.
Nigdy nie zapominajcie, że reklamy pionowe są najczęściej wykorzystywane do tworzenia pop-upów zasłaniających całą stronę, jeśli Was one irytują, ten sam efekt mogą mieć na klientów. Zgłoście się do DNS Group. Nasi specjaliści pomogą Wam w doborze odpowiednich formatów i zawartości grafik reklamowych.
Dzięki elastycznym reklamom displayowym wideo wychodzi poza portal YouTube stając się uniwersalnym nośnikiem reklamy dla Waszej firmy. W oparciu o displayowe kampanie reklamowe możemy do naszych klientów docierać przy pomocy reklam wideo wyświetlanych w sieci reklamowej Google, wykraczającej daleko poza portal YouTube.
Jeśli uważasz, że dla Waszej firmy najlepiej sprawdzi się reklama wideo, lub masz gotowe nagranie promocyjne, którym chcesz podzielić się ze światem, wykorzystanie reklamy display jest ruchem właśnie dla Ciebie.
Podobnie jak w przypadku innych form reklamy Ads podstawą skuteczności reklamy jest jej stałe doskonalenie. Platforma Google Ads pozwala na stworzenie listy nagłówków i treści reklamowych, które będą podlegały automatycznym testom i dopasowaniu w celu stworzenia kombinacji tresci reklamowych, które generują najwyższy CTR. Nie oznacza to jednak, że reklamę taką można pozostawić bez opieki. Przez cały okres jej publikacji musimy:
Wszystkie działania związane z optymalizacją elastycznych kampanii displayowych Google Ads wymagają poświęcenia czasu oraz uwagi. Skuteczność prowadzenia optymalizacji zwiększa niewątpliwie doświadczenie w prowadzeniu takich działań.
Zgłoś się do Nas. Specjaliści DNS Group poświęcą cały konieczny czas na prawidłową optymalizację Waszej kampanii reklamowej.
Internet podobnie jak każde inne medium przechodzi przez fazy rozwoju. Na Nasze potrzeby nazwę je Erami. Przemierzaliśmy odpowiednio Ery:
Te trzy Ery doprowadziły nas do punktu, w którym jesteśmy aktualnie. Ery kultury obrazkowej. Aktualnie, dla większości odbiorców istotna jest graficzna ekspozycja w reklamie produktu i usługi. Jeśli nasi klienci należą do tej grupy odbiorców wykorzystanie innej niż Displayowa formy reklamy, nie przyniesie nam spodziewanych korzyści.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację