Spis treści :
Google daje dostęp do wielu narzędzi, które pozwalają zdobywać klientów przez Internet. Jednym z najpopularniejszych to Kampania Display oraz Kampania Performance Max. Jak one działają i kiedy warto z nich korzystać? Tego dowiesz się w tym artykule.
Reklama display to reklama graficzna, której towarzyszy także zwykle tekst, tag line lub call to action. Może być ona anonimowana lub statyczna. Wyświetla się na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
Po jej kliknięciu użytkownik jest przenoszony na docelową stronę ustaloną przez reklamodawcę.
Reklamy takie wyświetlają się w Sieci Reklamowej Google, która obejmuje:
Kampania Display pozwala wyświetlać reklamy w różnej formie:
Performance Max to typ kampanii w Google Ads, w której definiujesz cel i dostarczasz assety (pliki graficzne, hasła reklamowe itp.) oraz informacje o tym, co chcesz promować.
Google następnie automatycznie generuje reklamy, które wyświetlają się w Sieci Google. W jejskład wchodzą:
System dostosowuje format i umiejscowienie reklam w zależności od użytkowników. Jeśli przykładowo uzna, że dany produkt najlepiej promować na YouTube, zwiększy stawki w przypadku tej platformy, a obniży je w głównych wynikach wyszukiwania.
Choć Performance Max wydaje się lepszą opcją z uwagi na automatyzację, Google zaleca, aby skorzystać z niej tylko wtedy, gdy spełniasz następujące wymogi:
Jeśli spełniasz te warunki, zdecyduj się na Performance Max – osiągniesz dzięki temu znakomite rezultaty. Jeśli nie, skup się na tym, aby Twoja Kampania Display była jak najlepiej zoptymalizowana.
Omówione tutaj narzędzia reklamowe są bardzo przydatne. Rozważ swoją sytuację i zdecyduj, z których z nich powinieneś skorzystać.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński