Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest nieskuteczne

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest nieskuteczne

31 października 2022
Czas czytania to: 7 min.

W tej serii artykułów omówiliśmy wiele szczegółów dotyczących tego, jak skutecznie pozycjonować sklep. Czy można to zadanie z powodzeniem zrealizować samodzielnie? Do pewnego stopnia tak, jednak lepiej tego nie robić. Omówmy sobie, dlaczego tak jest.

Jak pozycjonować stronę samemu?

Oto kilka aspektów związanych z pozycjonowaniem, które do pewnego stopnia można przeprowadzić samodzielnie z minimalną wiedzą:

1. Audyt SEO

Istnieją narzędzia, które pozwalają automatycznie i często za darmo przeprowadzić prosty audyt SEO. Dzięki nim da się wykryć niektóre podstawowe problematyczne kwestie, jednak nic nie zastąpi dokładnej analizy eksperta, który będzie w stanie ustalić także liczne powiązania i faktyczne źródło błędów.

2. Analiza słów kluczowych

W podstawowym zakresie wyszukiwanie słów kluczowych można zrealizować samemu, choć na niezbędne narzędzia trzeba będzie wydać nieco pieniędzy. Bardziej czasochłonny i problematyczny może być sam monitoring fraz.

3. On-page SEO

Pewne ważne aspekty związane z on-page SEO da się z powodzeniem zrealizować samodzielnie. Obejmuje to takie kwestie jak linkowanie wewnętrzne, optymalizacja rozmiarów zdjęć oraz optymalizacja zawartości opisów i tytułów meta.

Samodzielne pozycjonowanie sklepu – dlaczego nie jest to dobry wybór?
Na dłuższą metę samodzielne realizowanie działań SEO jest nieopłacalne i ryzykowne z następujących powodów:

1. SEO jest złożone

Opisane w tej serii artykułów aspekty SEO to jedynie podstawy, nie wspominając już o tym, że wstępne omówienie, a realizacja ich w praktyce to zupełnie inne kwestie.

Pozycjonowanie stron samemu wymaga tak naprawdę wyuczenia się kilku nowych zawodów – w profesjonalnych agencjach pracują eksperci, którzy z osobna specjalizują się w takich kwestiach jak pozyskiwanie linków, tworzenie contentu czy optymalizacja techniczna.

2. SEO stale się zmienia

Google regularnie ulepsza swój algorytm, wprowadzając nowe aktualizacje. Niektóre z nich mogą sporo namieszać w pozycjach licznych stron. Z tego względu lepiej powierzyć odpowiedzialność za te działania osobom, które stale są na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.

3. Błędy mogą być kosztowne

Pozycjonowanie to proces czasochłonny, a na efekty trzeba zwykle nieco poczekać. Jeśli działasz samodzielnie, istnieje większe ryzyko, że obejmiesz błędny kierunek i przysporzysz sobie problemów. Jeśli zlecisz te zadania specjalistom, łatwiej będzie Ci uniknąć takiego scenariusza.

Podsumowanie – tanie pozycjonowanie sklepu może być ryzykowne

Jak więc widać, samodzielne pozycjonowanie e-commerce to niekoniecznie dobry sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Zleć dlatego to zadanie sprawdzonym specjalistom, a na pewno uzyskasz świetny zwrot z inwestycji.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!