24 października 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
We wcześniejszych artykułach omówiliśmy liczne aspekty dotyczące tego, jak pozycjonować sklep internetowy. Ich skuteczna realizacja nie przyniesie jednak z długoterminowej perspektywy większych efektów, jeśli nie zadbasz o regularną i przemyślaną analitykę.
Na czym zatem polega analityka SEO i z jakich narzędzi się w jej przypadku korzysta? Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Mierzenie tego, jak sklep radzi sobie z realizacją różnych celów związanych z pozycjonowaniem, jest konieczne. Dzięki temu w ogóle możliwe jest ustalenie tego, czy podejmowane strategie działają, a jeśli nie, to jaki jest tego powód oraz jak można je poprawić.
Oto niektóre z metryk, jakim należy poświęcić najważniejszą uwagę:
Współczynnik konwersji wskazuje, jaki odsetek odwiedzających zrealizował pożądaną akcję. Jest to dobry wyznacznik tego, jak skutecznie realizujesz swoje cele sprzedażowe.
Odsetek osób, które po pierwszej wizycie w określonym okresie jeszcze raz na nią wraca. Dobry wyznacznik tego, czy jesteś w stanie budować długofalowe relacje z klientami.
Do odbicia dochodzi, gdy użytkownik po odwiedzeniu danej podstrony nie przechodzi na żadną inną. Wysokie wartości tej metryki mogą wskazywać na problemy z user experience, jednak należy ją analizować w kontekście innych zjawisk, aby dojść do prawidłowych wniosków.
Warto jest analizować to, skąd biorą się odwiedzający. Mierzenie wyników sklepu internetowego pod tym względem pomoże ustalić, na jakich kanałach warto jest się skupić w celu ich poprawy.
Oto kilka narzędzi, jakie wykorzystuje się w przypadku analityki sklepów internetowych:
Dokładne monitorowanie licznych aspektów związanych z pozycjonowaniem pozwoli osiągnąć długoterminowy sukces, dlatego nie można ignorować tego typu czynności.
W ostatnim artykule z tej serii przyjrzymy się temu, jak pozycjonowanie sklepu internetowego można realizować samodzielnie i czemu na dłuższą metę nie jest to dobry pomysł.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację