W tym artykule poruszamy:
Lokalni Przewodnicy Google oraz Profil firmy w Google (wcześniej Google Moja Firma) to programy realizowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie, które pomogą Ci uzyskać lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania.
Na czym dokładnie one polegają? Jak ustrzec się pewnych oszustw z nimi związanych? Tego dowiesz się w tym artykule.
Lokalni Przewodnicy Google – co to jest?
Lokalni Przewodnicy Google to globalna społeczność użytkowników, którzy dzielą się doświadczeniami i wiedzą o lokalnych miejscach. Członkowie tej społeczności piszą recenzje, przesyłają zdjęcia i dodają informacje o lokalnych firmach, atrakcjach turystycznych i nie tylko. Dane udostępniane przez Lokalnych Przewodników są następnie wykorzystywane do wzbogacenia informacji zawartych w Mapach Google, pomagając użytkownikom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji o tym, gdzie warto pojechać i co tam robić.
Biorąc udział w programie, Lokalni Przewodnicy mogą zdobywać specjalne punkty, dzięki czemu ich komentarze, recenzje i opinie zostawiane w Sieci Google są specjalnie wyróżnione:

Przy okazji warto poruszyć pewną kwestię, która prowadzi w tym kontekście do małego zamieszania. Istnieje firma, która nazywa się Lokalni Przewodnicy. Jej logo składa się nawet z „4 kolorów Google”, czyli czerwonego, niebieskiego, żółtego i zielonego.
Owe przedsiębiorstwo nie jest w żaden sposób oficjalnie powiązane z Google. Dobrana nazwa wprowadza jednak niektórych ludzi w błąd, gdyż zakładają, że omawiana firma w jakiś sposób reprezentuje program Lokalni Przewodnicy Google.
Firma Lokalni Przewodnicy wykorzystuje następnie niewiedzę niektórych przedsiębiorców, aby oferować im wątpliwe usługi związane np. ze zmianą danych Profilu Firmy w Google. Wystrzegaj się tego typu „ofert”.
Wizytówka Google – co to jest?
Wizytówka Google, a raczej Profil Firmy w Google (do listopada 2021 funkcjonowała nazwa Google Moja Firma) to oficjalne narzędzie Google pozwalające założyć profil Twojego biznesu, który będzie następnie łatwo dostępny w wynikach wyszukiwania.
Na Profilu Firmy w Google można umieścić podstawowe informacje na temat przedsiębiorstwa jak usługi, godziny otwarcia, lokalizacja, aktualne promocje i wiele więcej:

Tego typu profil to w zasadzie bardzo skuteczna i darmowa reklama w Google. Warto jeszcze raz zaznaczyć, że założenie owej wizytówki jest darmowe! Czasami może ona powstać nawet samoczynnie, gdy Google samodzielnie nagromadzi (często z pomocą wspomnianych Lokalnych Przewodników) wystarczającej ilości informacji na temat danej firmy.
Oczywiście niektóre przedsiębiorstwa mogą oferować usługi polegające na obsługiwaniu i dbaniu o jakość takiego profilu, jednak samo stworzenie czy też zmiana danych na nim zawsze jest darmowa.
Podsumowanie
Dzięki takim programom jak Lokalni Przewodnicy Google, czy też za sprawą Profilu Firmy w Google widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania może wiele zyskać. Postaraj się zatem wykorzystać ich potencjał i pamiętaj, aby nie dać się nabrać na oszustwa z nimi związane.