Jakie są zalety reklamy elastycznej w wyszukiwarce Google?

Jakie są zalety reklamy elastycznej w wyszukiwarce Google?

31 lipca 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 10 min.

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce Google stworzone zostały z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych i zmieniającym się sposobie korzystania z wyszukiwarki Google oraz internetu. Reklamy elastyczne dzięki większej ilości automatyzacji pozwalają na szybsze skonfigurowanie reklam dopasowanych do potrzeb użytkowników.

Czym są reklamy elastyczne w wyszukiwarce Google?

Elastyczne reklamy Google zostały stworzone z myślą o zmieniających się sposobach korzystania przez internautów z wyszukiwarki Google. Klasyczne reklamy Google dostosowane były do zachowań użytkowników wykorzystujących komputery stacjonarne, oraz w ograniczonym zakresie urządzenia mobilne, takie jak telefony komórkowe i tablety.

Ograniczenia związane z rozmiarami ekranu często wpływały jednak na komfort użytkowania reklam oraz widoczność zawartych w nich treści. Przygotowane przez reklamodawców treści reklam mogły w przypadku reklam klasycznych nie mieścić się w obszarze przeznaczonej przestrzeni reklamowej, przez co traciły na estetyce i skuteczności przekazu.

Klasyczne reklamy tekstowe w pełni polegały na twórcy reklamy, jako osobie wyspecjalizowanej w tworzeniu reklamy branżowej i mającej pogłębioną wiedzę o zachowaniach użytkowników, poszukujących jego usług i produktów. Nie zawsze musiało to być prawdą.

Jak działają reklamy elastyczne w wyszukiwarce?

Tworząc reklamy elastyczne, Google wyszło z założenia, że reklamodawca częściowo lub w pełni nie rozumie zachowań i intencji swoich klientów. Tworząc tekstowe reklamy elastyczne przekazujemy w ręce Google możliwość testowania i dostosowywania reklam do intencji użytkowników wyszukiwarki. Podstawową funkcjonalnością, jaką wyszukiwarka Google niejako przywłaszczyła sobie w zakresie optymalizacji reklamy jest testowanie dowolnych kombinacji nagłówków i treści reklam w poszukiwaniu najskuteczniejszej kombinacji.

Rozwiązanie to jest korzystne dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tworzeniem reklam tekstowych Google Ads oraz osób, które nie mają czasu zajmować się reklamą po jej wstępnym utworzeniu. Reklamy elastyczne spotykają się jednak z krytyką doświadczonych specjalistów Google Ads, którzy dzięki stałej opiece nad reklamą, osiągają wyższy współczynnik kliknięć przy niższym koszcie reklamy.

Skuteczność reklamy zawsze zależy od jej dopasowania do unikalnych zachowań klientów. Wiemy jak skutecznie dopasować reklamy.

Dlaczego warto korzystać z reklam elastycznych Google?

Wyszukiwarka Google dąży do eliminacji reklam klasycznych ze swojego portfolio, w związku z czym zapraszam do zapoznania się z podstawowymi zaletami reklam elastycznych, które mogą pomóc w rozwoju biznesowym i budowaniu rozpoznawalności Twojej firmy.

1. Możliwość dopasowania do odbiorcy

Wyszukiwarka Google wykorzystuje informacje gromadzone na temat swoich użytkowników w celu lepszego dopasowania grup odbiorców, którym wyświetlane są reklamy, do prezentowanych w nich treści. Dopasowanie do odbiorcy ma na celu optymalizację konwersji z reklam poprzez zwiększenie liczby dokonywanych z nimi interakcji.

2. Elastyczność

Jak wspomniałem wyżej, reklamy elastyczne w wyszukiwarce stworzone są z myślą o szybkim rozwoju technologii i rosnącej liczbie urządzeń z dostępem do internetu. Rozmiar ekranu, jego rozdzielczość oraz orientacja mają kluczowy wpływ na czytelność prezentowanych treści. Stosując reklamy elastyczne wyszukiwarka Google stara się zapewnić maksymalną czytelność prezentowanych treści, tak żeby nie traciły one na czytelności, a przekaz i intencja reklamodawcy były zrozumiałe dla odbiorców.

3. Automatyczność

Reklamy elastyczne Google postrzegane są często jako reklamy typu “uruchom i zapomnij” ze względu na poziom ich automatyzacji. Po przygotowaniu treści reklamowych, wyszukiwarka Google sama dobiera treści do odbiorców i wyszukuje najkorzystniejsze kombinacje nagłówków i treści. Autor reklamy nie musi martwić się o stały nadzór i optymalizację, ponieważ reklama będzie spełniała swoje założenia przez cały okres funkcjonowania.

Należy jednak nadmienić, że Google cyklicznie zgłasza propozycje optymalizacji dla reklamy, których ignorowanie powoduje obniżenie jakości reklamy elastycznej i spadek w rankingu wyświetlanych reklam Google. W związku z tym, pomimo pozornej automatyzacji, nadal zalecane jest posiadanie specjalisty Google Ads, który będzie dbał o jakość reklamy i jej cykliczną optymalizację.

4. Optymalizacja reklam mobilnych

Reklamy mobilne posiadają większe możliwości w zakresie interakcji z użytkownikiem. Możliwości te określane są jako Zasoby i Rozszerzenia, czyli dodatkowe komponenty, które mogą być dołączone do reklamy w celu poprawy jej skuteczności.

Reklamy elastyczne pozwalają na dodanie między innymi Rozszerzeń:

  • Połączenia – Rozszerzenie to pozwala na kontakt telefoniczny z reklamodawcą z poziomu reklamy, bez konieczności odwiedzin na stronie i wyszukiwania danych kontaktowych.
  • Formularz kontaktowy – Jeśli reklamodawcy zależy na kontakcie pisemnym z użytkownikami, formularz kontaktowy na poziomie reklamy jest idealnym rozwiązaniem dla skrócenia ścieżki konwersji.
  • Lokalizacja – Niezależnie gdzie mieści się Twoja firma i gdzie znajduje się Twój klient, wyszukiwarka Google, dzięki swojej aplikacji Google Maps umożliwia Wasze spotkanie.
  • Cena i Promocja – Jeśli reklamujesz produkty lub usługi, które posiadają zdefiniowane ceny, możesz informować o nich bezpośrednio w wynikach wyszukiwania w ramach Twoich reklam elastycznych.

Przedstawione wyżej Rozszerzenia są jedynie ułamkiem możliwości, jakie dają reklamy elastyczne swoim użytkownikom.

Pamiętajcie, że nie wszystkie rozszerzenia sprawdzą się dla Waszej branży. Wsparcie specjalistów w zakresie Google Ads pozwoli na odpowiednią optymalizację kampanii reklam elastycznych w wyszukiwarce oraz zapewni ich skuteczność

Wskazówki dotyczące korzystania z reklamy elastycznej Google

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce Google z całą pewnością ułatwiają rozpoczęcie przygody z reklamą płatną w Google. Nie można ich jednak traktować jako narzędzia idealnego, które można uruchomić i o nim zapomnieć. Skuteczność reklamy elastycznej opiera się na dobrze przygotowanych treściach reklamowych oraz ich stałej optymalizacji, zgodnie z sugestiami Google.

Musimy mieć jednak na uwadze, że sugestie optymalizacyjne przedstawiane przez Google są uniwersalne i nie każda będzie pasowała do Waszej branży lub firmy. Potrzeba uwagi i doświadczenia, by prowadzić skuteczną współpracę, a czasami wręcz walkę z natarczywymi uwagami i poradami serwowanymi nam przez Google Ads.

Stosowanie reklamy Google Ads zalecam w związku z tym jedynie osobom, które mają czas na dbanie o taką reklamę oraz posiadają podstawową wiedzę w zakresie zachowania własnych klientów, zasad języka polskiego oraz optymalizacji treści reklamowych.

Jeśli macie wątpliwości czy reklamy, które chcecie stworzyć spełnią swoją rolę i dostarczą klientów – chętnie pomożemy w ich optymalizacji.

Google Ads zapomina o własnych restrykcjach, czyli pułapka rekomendacji.

Są tematy, produkty i usługi, których nie wolno reklamować ze względu na prawo krajowe, europejskie lub wewnętrzne regulacje Google. Między innymi zakaz reklamy dotyczy narkotyków, wybranych praktyk medycznych, w tym terapii odwykowych, oraz produktów zawierających konkretne składniki; odżywek dla sportowców, afrodyzjaków.

Ofiarą tych regulacji kilka lat temu padł niespodziewanie Patryk Vega. Reklamy jego filmu “Botoks” zostały usunięte z sieci reklamowej Google, ponieważ sztuczna inteligencja identyfikowała je jako produkt medyczny. Wracając jednak do pułapki rekomendacji.

Miałem okazję prowadzić w ostatnim czasie kampanię, w ramach której reklamowałem produkt zakazany według wytycznych Google. Doświadczenie w prowadzeniu reklam, oraz kreatywne myślenie w połączeniu z dużą dozą cierpliwości i uporu pozwoliło mi na uruchomienie skutecznej kampanii, która po kilku próbach przestała być blokowana przez Google Ads.

W ramach Rekomendacji, na wdrożenie których Google silnie naciskał obniżając cyklicznie wynik optymalizacji było dodanie fraz kluczowych, które wedle regulacji wewnętrznych Google Ads były zakazane i których dodanie wcześniej spowodowało zablokowanie kampanii.

Ten przykład pokazuje, że pomimo uproszczenia obsługi reklam tekstowych Google poprzez wprowadzenie reklam elastycznych, nadal istotne jest posiadanie wiedzy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych zgodnie z wymogami Google oraz regulacjami prawnymi.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!